سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
۹۹ سالی پر بار برای فولاد هرمزگان بود
05 فروردین 1400 - 13:04
شناسه : 9263
مدیرعامل فولادهرمزگان: مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان تا پایان سال 1399در تولید تختال از مرز ظرفیت اسمی یک و نیم میلیونی خود عبور کرد و با تولید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن تختال با افزایش بیش از ۴ درصدی تولید نسبت به سال ١٣٩٨ روبه‌رو شد.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقارن آن با عید نوروز اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید علاوه بر تکرار موفقیت‌های سال گذشته به رکوردهای جدیدی در گروه فولادمبارکه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم مشکلات تحریم و کرونا در سال ۱۳۹۹ دستاوردهای مهمی نصیب شرکت فولاد هرمزگان و مجموعه فولادمبارکه شد، افززود: با وجود همه مشکلات که بر سر راه این دو شرکت بزرگ بود، با تلاش توانستیم سال خوبی برای گروه فولادمبارکه و فولاد هرمزگان رقم خورد.

عبور از ظرفیت اسمی سالیانه

مدیرعامل فولاد هرمزگان در خصوص تولید تختال که محصول اصلی این شرکت است، گفت: شرکت فولاد هرمزگان توانست در واحد فولادسازی از مرز یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن تولید تختال عبور کند و ظرفیت اسمی خود را نسبت به سال ۱۳۹۸ به میزان ۴ درصد ارتقا ببخشد.

ارزانی تصریح کرد: مسائلی مانند کمبود گاز، برق و توقف اضطراری کمپرسور واحد اکسیژن باعث شد امسال ۴۷ هزار تن افت تولید داشته باشیم و اگر مسائلی نظیر کمبود انرژی و مشکلات متعاقب با آن نبود قطعا رکورد تولید یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن تولید فولاد در این شرکت رقم می‌خورد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده اولویت این شرکت در سال ۱۴۰۰، پیشرفت و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا طی سال گذشته است و امیدواریم این طرح‌ها تا نیمه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

تولید یک میلیون و ۶۵۰هزار تن تختال در سال ۱۴۰۰

ارزانی گفت: با برنامه‌ریزی‌های زمانبندی شده در شرکت فولاد هرمزگان درصدد هستیم طی سال ۱۴۰۰ از مرز تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن فولاد عبور کنیم، یعنی در سال جدید افزایش حدود ۹ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ را تحقق بخشیم.

۵ رکورد ماهیانه متوالی و ۳ رکورد روزانه در سال ۱۳۹۹

مدیرعامل فولاد هرمزگان اذعان داشت: در سال گذشته این شرکت به دستاوردهای بی‌سابقه و مهمی دست یافت که می‌توان به پنج رکورد ماهیانه متوالی از شهریور تا بهمن ماه سال ۱۳۹۹ اشاره کرد؛ به گونه‌ای که در آخرین رکورد تولید ماهیانه که در بهمن ماه رقم خورد به تولید ۱۴۲ هزار و ۲۷۳ تن تختال دست پیدا کرد. همچنین در ۲۹ اسفند ماه رکورد روزانه تولید تختال به میزان شش هزار و ۴۴۱ تن در واحد فولادسازی به ثبت رسید که این دستاورد سومین رکورد روزانه فولادسازی در طول سال گذشته بود.

رشد ببیش از ۸ درصدی در واحد احیا مستقیم

ارزانی در ادامه به دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در بخش احیا مستقیم پرداخت و ادامه داد: این شرکت در سال ۱۳۹۸ در بخش احیا مستقیم به رکورد تولید یک میلیون و ۵۲۴ هزار تن تولید آهن‌اسفنجی دست یافت و توانست در سال ۱۳۹۹ علی‌رغم توقف سالیانه برنامه‌ریزی شده تولید در واحد احیا مستقیم که ۲۲ روز به طول انجامید، از ظرفیت اسمی خود که یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن بود، عبور نماید. این بدین معنا است که در این واحد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش تولید به ثبت رسیده است.

تولید یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن آهن‌اسفنجی در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل فولاد هرمزگان به سه رکورد تولید روزانه آهن‌اسفنجی در بخش احیا مستقیم اشاره کرد و گفت: آخرین رکورد روزانه در این واحد صنعتی متعلق به ۲۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با تولید پنج هزار و ۸۳۷ تن آهن‌اسفنجی است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ تولید سالیانه این واحد به بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن آهن‌اسفنجی  برسد.

مرغوب ترین تختال‌های تولیدی کشور

ارزانی افتخارات شرکت فولاد هرمزگان در بخش کیفیت تختال را هم برشمرد و بیان کرد: تختال فولاد هرمزگان با کیفیت  ۹۸.۷۵ درصد، از مرغوب‌ترین تختال‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود که قابل رقابت با برندهای جهانی است.

رکورد فروش ماهیانه در فولاد هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه به رکوردهای حاصل شده در بخش فروش این شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد هرمزگان توانست در اسفندماه سال گذشته به رکورد فروش ماهیانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دست پیدا کند و بیش از ۸۵۰ هزار تن تختال در بازارهای داخلی که مورد تأکید فولاد هرمزگان است عرضه نماید که این میزان  با رشد ۱۵ درصدی عرضه نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

ارزانی یادآور شد: شرکت فولاد هرمزگان توانست طی سال گذشته از نظر درآمد در بازار داخلی به فروش هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دست یابد که با رشد ۱۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شد.

رشد ۱۱۸ درصدی در مجموع درآمد

مدیرعامل فولاد هرمزگان درآمد این شرکت را در بازار صادرات با بیش از ۸۱ درصد رشد اعلام کرد و گفت: سال ۱۳۹۹ در مجموع درآمد بازارهای داخلی و صادرات فولاد هرمزگان با رشد ۱۱۸ درصدی همراه بوده است؛ به این معنا که طی سال ۱۳۹۹ حدود ۱۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان درآمد توسط این واحد تولیدی کسب شد، این درحالی است که طی سال ۱۳۹۸، این رقم ۶ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان بود.

ارزانی عنوان کرد: شرکت فولاد هرمزگان طبق دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت، موظف به تامین نیازهای داخلی از طریق بورس کالا بود، لذا این شرکت ۸۲۰ هزار تن فولاد را در بورس عرضه کرد که حدود ۳۰ درصد بیشتر از دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. پیش‌بینی می‌شود این شرکت حدود ۵ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کرد که سود هر سهم (EPS) حدود ۲۱۵ تومان برآورد شد که امیدواریم این روند در سال جاری همچنان تدوام داشته باشد.

 بومی‌سازی ۶۰ قطعه استراتژیک و  صرفه‌جویی ۷ میلیون دلاری

ارزانی به بومی‌سازی قطعات وتجهیزات انجام شده در کمیته‌های بومی‌سازی شرکت فولاد هرمزگان پرداخت و توضیح داد: با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان شرکت فولادمبارکه بیش از ۶۰ قطعه استراتژیک این شرکت بومی‌سازی شده است که منجر به صرفه‌جویی ارزی حدود هفت میلیون دلاری در سال ۱۳۹۹ شد. همچنین  در بحث محصولات جدید توانستیم دو محصول متناسب با نیازهای صنایع سنگین کشور را تولید کنیم.

افتخارات متعدد در سال ۱۳۹۹

مدیرعامل فولاد هرمزگان به دریافت تندیس صادرکننده نمونه استان هرمزگان برای پنجمین سال متوالی اشاره کرد و گفت: تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان برای سومین سال متوالی در کشور و تندیس رضایت مشتریان برای دومین سال متوالی در کشور، افتخارات دیگری بود که فولاد هرمزگان در سال ۱۳۹۹ به دست آورد.

ارزانی اضافه کرد: این شرکت همچنین تقدیرنامه چهارستاره تعالی سازمانی را از سازمان مدیریت صنعتی دریافت کرد که افتخار مهمی برای فولاد هرمزگان محسوب می‌شود.

وی به کسب موفقیت تولید محصول برتر تحقیق و توسعه کشور اشاره کرد و افزود: براساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت درسال ۱۳۹۹، ساخت پایلوت محصول سامانه آب شیرین‌کن جذبی دو مرحله‌ای با مکانیزم بازیافت داخلی جرمی و حرارتی، معرفی شده توسط فولاد هرمزگان به عنوان محصول تحقیق و توسعه برتر واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی کشور در سال ۱۳۹۹ انتخاب شد.

پروژه برتر کاهش مصرف الکترودگرافیتی 

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه با تاکید بر حمایت از طرح‌های مطالعاتی و دانش محور که تاثیرات مثبتی در بهره‌وری تولید و صنعت دارند  اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ پروژه کاهش مصرف الکترودگرافیتی فولاد هرمزگان، در هفتمین همایش جایزه بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران، از بین ۷۹ پروژه به عنوان پروژه برتر انتخاب شد. همچنین کسب نشان ویژه ارتباط موثر با ذینفعان و ایزوهای ۴۵۰۰۰،۱۴۰۰۰،۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ در سطح شرکت از دیگر افتخارات شرکت فولاد هرمزگان در سال ۱۳۹۹ بود.

ارزانی در ادامه گفت: کسب لوح تقدیر در مورد رفع تعهدات ارزی توسط بانک مرکزی و کسب چهار عنوان برتر توسط واحد روابط عمومی در جشنواره انتشارات روابط عمومی‌ها از دیگر افتخارات این واحد صنعتی در سال ۱۳۹۹ است.

رسالت اجتماعی فولاد هرمزگان در سال ۱۳۹۹

مدیرعامل فولادهرمزگان در پایان به ایفای مسئولیت اجتماعی فولاد هرمزگان طی یک سال اخیر با وجود شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: شرکت فولاد هرمزگان با پایبندی به رسالت اجتماعی خود، علاوه بر تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی بندرعباس، در حوزه تامین اکسیژن مایع استان هرمزگان و استان‌های همجوار و تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مایع ضدعفونی مورد نیاز سازمان‌های استان در حوزه کارکنان و خانواده‌های محترم آن‌ها اقدامات بی‌نظیری را  انجام داده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.