به گزارش اخبارفلزات، واحد حمل و نقل صنعتی یکی از واحدهای زیرمجموعه بخش خدمات صنعتی به شمار میآید که قسمتی از فعالیتهای آن شامل، حمل سنگآهن از معادن داخلی به درون مجتمع، حمل محصولات فولادی از مجتمع به مقاصد شرکتهای داخلی و بندر امام خمینی (ره) به منظور صادرات به شرکتهای خارجی، عملیات تفکیک واگنهای بار مختلط بر اساس نوع سنگآهن جهت واگذاری به تیپلرها، عملیات خروج واگنهای خالی پشت تیپلر، تفکیک واگنهای سالم از تعمیری و واگذاری واگنهای تعمیری به کارگاه تعمیرات، عملیات واگذاری واگنهای لبه کوتاه خالی به زیر برد بارگیری محصولات، خارج نمودن واگنهای باردار محصولات و ارسال آن ها به ایستگاه میاندشت، عملیات جابجایی و مانور واگنهای قراضه، عملیات جابهجایی و مانور واگنهای لبه کوتاه حمل محصولات صادراتی برای تخلیه در زمین هفت هکتاری بندر امام خمینی(ره) است. موارد گفته شده با استفاده از هشت دستگاه لکوموتیو ۶ دستگاه از نوع GM و ۲ دستگاه از نوعGE ، ۵۲۶ دستگاه واگن لبه بلند ملکی فولاد و ۳۰۵۰ دستگاه واگن استیجاری (۲۷۰۰ واگن لبه بلند و ۳۵۰ واگن لبه کوتاه) بر روی ۸۲ کیلومتر خطوط ریلی (مجتمع، سایت بندر امام خمینی (ره) و زمین هفت هکتاری) انجام میشود. قسمت نت واحد حمل و نقل صنعتی وظیفه تعمیرات و نگهداری این دستگاهها را بر عهده دارد.
سعید ملائی زمانی رییس نت حمل و نقل صنعتی درباره مشخصات لکوموتیوهای ملکی فولاد، اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان دارای ۸ دستگاه لکوموتیو بوده که ۶ دستگاه از نوع GM و دو دستگاه آن از نوع GE است. لکوموتیوهای GM دارای یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی بوده و توان ۱۶۵۰ اسب بخار را تولید میکنند. لکوموتیوهای GE دارای دو موتور ۶ سیلندر خطی بوده و توان تولید ۶۰۰ اسب بخار را دارند.
وی در مورد وضعیت لکوموتیوهای فولاد خوزستان، افزود: از سال ۱۳۹۴ چهار دستگاه لکوموتیو GM مورد بازسازی موتور، ژنراتور و کمپرسور قرار گرفتند و در ادامه با توجه به وضعیت نامناسب کابین و بدنه لکوموتیوهای GM که حدود ۳۰ سال از خدمتشان در فولاد خوزستان میگذرد، بازسازی و رنگآمیزی بدنه و کابین در دستور کار قرار گرفت.
رییس نت حمل و نقل صنعتی دربارهی مدت زمان فرایند بازسازی و رنگ آمیزی دستگاه یاد شده گفت: از ابتدای خرید لکوموتیوها در سال ۱۳۷۰ تا به امروز برای اولین بار است که برنامه بازسازی و رنگ آمیزی بدنه و کابین در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است. در حال حاضر این عملیات بر روی لکوموتیو شماره ۱، در مدت ۳ ماه انجام شده و پیش از این لکوموتیو شماره ۶ بازسازی و رنگ آمیزی شد. در گامهای بعدی لکوموتیو های دیگر نیز با سرعت و کیفیت بهتر بازسازی میشوند.
ملائی در پایان با اشاره به مکان و زمینه به کارگیری لکوموتیوهای بازسازی شده در شرکت خاطرنشان کرد: واگنهای پودر سنگآهن که در معادن داخلی بارگیری شدهاند، از سوی راهآهن سراسری به ایستگاه میاندشت واگذار میشوند. لکوموتیوهای ملکی وظیفه حمل واگنها را به داخل مجتمع و تفکیک نوع بار و واگذاری آنها را بر روی تیپلرها جهت تخلیه بر عهده دارند. پس از تخلیه بار، انتقال واگنهای خالی به خطوط ریلی مجتمع و تفکیک واگنهای سالم از تعمیری و واگذاری واگنهای تعمیری به کارگاه جهت انجام تعمیرات بر عهده قسمت نت است. از طرفی حمل و جابهجایی واگنهای لبه کوتاه جهت بارگیری محصولات فولادی و ارسال آنها به ایستگاه میاندشت نیز از سوی نت انجام میشود.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه