سه شنبه, ۲۲ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 12 March , 2024 ساعت ×
آیین‌نامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، چالش همیشگی معدن‌کار
25 اردیبهشت 1401 - 12:15
شناسه : 27786
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: قانون ماشین‌آلات معادن مفاد، بند و تبصره‌های واضحی دارد، اما آیین‌نامه‌های داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بین همیشه کار را برای معدن‌کاران دشوار کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید علوی نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، عصر روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار سمنان و اعضای این شورا در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان سمنان، اظهار داشت: ماشین‌آلات معادن ابزار خط تولید هستند و ورود ماشین‌آ‌لات در معادن به‌ منظور بهره‌وری و راندمان بهتر انجام می‌گیرد.

وی افزود: همیشه متوقع هستیم که دولت نباید نگاه تجاری به ورود ماشین‌آلات معادن داشته باشد اما متاسفانه نتیجه‌ای که از روند دولت در اجرای قوانین مربوط به ماشیت‌آلات معادن مختلف دیده‌ایم، این شواهد را نشان داده است که معدن‌کاران به جای بهره‌برداری، به تعمیرکاران ماشین‌آلات فرسوده تبدیل شده‌اند.

علوی گفت: تنوع ماشین‌آلات در این حوزه گسترده است؛ این حقیقت را باید پذیرفت که در داخل کشور نمی‌توانیم با این تنوع، ماشین‌آلات تولید و تامین کنیم و نباید بخش بزرگی از اقتصاد معادن خود را تعطیل کنیم تا از چند کارخانه حمایت داخلی شود. قانون ماشین‌آلات معادن مفاد، بند و تبصره‌های واضحی دارد، اما آیین‌نامه‌های داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بین همیشه کار را برای معدن‌کاران دشوار کرده‌اند. محمدعلی شریعت به عنوان مدیرعامل یک واحد تولیدی نیز در این نشست گفت: آزادسازی ارز کار بسیار درستی است؛ به شرط اینکه واحدهای صادرکننده بتوانند در بازارهای جهانی رقابت داشته باشند. یک صادرکننده باید کالا خود را با قیمت جهانی به بازار عرضه کند؛ اما گران شدن انرژی و دیگر موارد، شرایط صادرات و تامین مواد اولیه را پیچیده می‌کند.

شایان ذکر اسشت که در این نشست، حق‌الثبت دریافتی توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک در ترهین املاک، مشکلات واردات ماشین‌آلات معدنی و حذف معافیت حقوق ورودی ماشین‌آلات صنعتی و معدنی به استناد بند (ص) تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۱ مورد بحث و تبادل قرار گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.