شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت ×
چه آینده‌ای در انتظار طلا در ۲۰۲۴ خواهد بود؟
10 دی 1402 - 16:28
شناسه : 36509
سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی طلا پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های این فلز گران‌بها در سال آینده میلادی بی‌سابقه باشد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، طلا در مسیر رشد سالانه ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ قرار دارد که بهترین زمان آن از سال ۲۰۲۰ است و حدود دو هزار و ۶۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود. با توجه به عملکرد شگفت‌آور قوی طلا در سال ۲۰۲۳، به نظر شاهد افزایش قیمت‌های بیشتر در سال ۲۰۲۴ خواهیم بود.

طلا در روز چهارم دسامبر ۲۰۲۳، با شرط کاهش سیاست پولی ایالات‌ متحده آمریکا در اوایل سال ۲۰۲۴، به بالاترین سطح خود یعنی دو هزار و ۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و از رکورد قبلی که در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته بود، پیشی گرفت.

این فلز گران‌بها در ماه می امسال و با وقوع بحران بانکی منطقه‌ای ایالات‌ متحده آمریکا، تقریبا به قلمروی ناشناخته تبدیل شد. تا ماه اکتبر ۲۰۲۳، نزدیک به یک هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس عقب‌نشینی کرد تا اینکه تحت تاثیر درگیری رژیم صهیونیستی با غزه قرار گرفت.

نظرسنجی رویترز در ماه اکتبر سال جاری میلادی پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در سال ۲۰۲۴، به طور میانگین یک هزار و ۹۸۶ دلار و ۵۰ سنت خواهد بود. قیمت‌ها تا کنون در سال جاری میلادی به طور میانگین بالای یک هزار و ۹۵۰ دلار در نوسان بوده‌اند که بالاتر از میانگین سالانه قبلی است.

جی پی مورگان پیش‌بینی کرد که در اواسط سال ۲۰۲۴، شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود و به دنبال کاهش نرخ بهره، قیمت آن به اوج خود یعنی دو هزار و ۳۰۰ دلار می‌رسد.

یو بی‌ اس پیش‌بینی می‌کند که در صورت تحقق کاهش‌ها، رکورد دو هزار و ۱۵۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۴ به ثبت برسد.

طبق گزارش رویترز، شورای جهانی طلا در چشم‌انداز سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی کرد که کاهش حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد پایه در بازدهی سررسید طولانی‌تر، پس از ۷۵ تا ۱۰۰ واحد کاهش نرخ می‌تواند منجر به افزایش ۴ درصدی طلا شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.