چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
ضرورت تسریع در بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین
25 آذر 1402 - 16:17
شناسه : 36304
نماینده مردم شهرستان‌ اسفراین در مجلس عنوان کرد: نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: به منظور بهره‌برداری از این معدن، جلسات متعدد و مسیری طولانی سپری شده است و بدون تردید بهره‌برداری از این معدن، یک عامل مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : فارس
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، مسائل معدن و کارخانه فرآوری سرب و روی آلبلاغ اسفراین در نشستی با حضور نماینده مردم اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان بررسی شد.

امان‌الله حسین‌پور در این نشست بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه در مزایده سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ برنده شد و با توجه به اینکه این ظرفیت و توان در این شرکت برای ادامه عملیات اجرایی و ساخت کارخانه فرآوری وجود داشت، انتظار بر این بود تا ادامه مراحل کار نیز توسط این شرکت سرعت گیرد.

وی افزود: ما در انتخاب زمین و جانمایی آن دخالتی نمی‌کنیم و هر جایی که توسط مشاور ذی‌صلاح مطالعات ارزیابی اثرات زیست‌محیطی و نمایندگان شرکت‌‌های فولاد مبارکه اصفهان و با در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی تعیین شود را قبول داریم اما انتظار این است که کار را سرعت دهند‌.

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به منظور بهره‌برداری از این معدن، جلسات متعدد و مسیری طولانی سپری شده است و بدون تردید بهره‌برداری از این معدن، یک عامل مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی خواهد بود؛ به همین دلیل یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات مهم مردم منطقه و استاندار نیز تسریع در بهره‌برداری از این معدن است.

حسین‌پور در بخش دیگری از سخنان خود در بازدید میدانی از عملیات اجرایی احداث جاده دسترسی و ابنیه فنی محور معدن آلبلاغ اسفراین توسط شرکت مذکور تقدیر کرد.

مسلم نوری، فرماندار اسفراین نیز در این نشست خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد چند نقطه جهت احداث و جانمایی کارخانه فرآوری سرب و روی معدن آلبلاغ با اولویت‌های اعلام شده، مشخص و قرار شد بعد از بررسی و کارشناسی اقدامات بعدی جهت کلنگ‌زنی آن انجام شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به فراهم شدن کلیه الزامات و صدور مجوزهای لازم، انجام هم‌زمان برخی فعالیت‌ها به‌ منظور اتمام فوری این فاز و شناسایی زمین مورد انتظار  است.

فرماندار اسفراین در ادامه بر همکاری این فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به شرکت‌های گروه فولاد مبارکه اصفهان به‌ عنوان سرمایه‌گذار و عامل منتخب بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست موعد کلنگ‌زنی و جانمایی احداث کارخانه فرآوری سرب و روی معدن آلبلاغ اسفراین در دهه فجر تعیین شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.