سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
ایالات متحده آمریکا در مسیر تولید آلومینیوم سبز
23 آذر 1402 - 10:03
شناسه : 36262
آخرین واحد ذوب آلومینیومی که در ایالات متحده آمریکا موقتا فعالیت آن متوقف شد، واحد ذوب آلومینیوم «Hawesville» متعلق به شرکت «Century Aluminum» در ایالت کنتاکی بود که در ماه جولای 2022 به دلیل افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی تعطیل شد.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، در تلاش برای حفظ روند تولید آلومینیوم در ایالات متحده آمریکا و کربن‌زدایی در این صنعت، شرکت‌های مصرف‌کننده آلومینیوم و گروهی از شرکت‌های خصوصی فعال در صنعت آلومینیوم با معاون وزیر انرژی آمریکا در روز ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ دیدار کردند. در این دیدار، این افراد خواستار افزایش سرمایه‌گذاری وزارت انرژی آمریکا برای تامین انرژی پاک و قابل اعتماد در صنعت آلومینیوم شدند.

براساس این گزارش، آنی سارتور، مدیر کمپین آلومینیوم در گروه حامی صنعت پاک در سازمان «Industrious Labs» بیان کرد: وزارت انرژی آمریکا، مجموعه‌ای از ابزارها را از طریق قانون کاهش تورم آمریکا (IRA) و قانون سرمایه‌گذاری نمایندگان آمریکا در اختیار دارد.

وی افزود: وزیر انرژی آمریکا از انجام مذاکره در رابطه با نیازهای صنعت آلومینیوم استقبال کرد و از تمایل این وزارتخانه برای گفت‌وگو در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها در این صنعت خبر داد.

از جمله شرکت‌های مصرف‌کننده عمده آلومینیوم حاضر در نشست با وزارت انرژی آمریکا، می‌توان به شرکت‌های «Ball Corp» و «Novelis» و شرکت‌های خودروساز مطرحی همچون «GM»، «Rivian» و «Ford» اشاره کرد.

ویل گیز، مدیر ارشد امور دولتی در شرکت تولیدکننده محصولات حرارتی خورشیدی «SunEarth» بیان کرد: بخشی از گفت‌وگوها با این وزارتخانه، پیرامون موضوع چگونگی کربن‌زدایی آلومینیوم در فرایند تولید آن در آمریکا بود.

به گفته وی، یافتن یک تامین‌کننده آلومینیوم در ایالات متحده آمریکا که محصولات آن تولید بومی و کم‌کربن باشد، بسیار دشوار است.

این مدیر ارشد دولتی مطرح کرد: در فرایند تولید محصولات آلومینیومی مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر درست همانند تولید خودروهای الکتریکی و پنل‌های خورشیدی، استفاده از انرژی‌های پاک امری مهم تلقی می‌شود.

لازم به ذکر است محصولات تولیدی شرکت «SunEarth» مشمول بخش ۴۸ قانون مالیات ایالات متحده آمریکا می‌‌شود که بر اساس آن، اعتبارات بخش انرژی برای ساختمان‌هایی که از انرژی خورشیدی برای تولید برق، گرم کردن، خنک کردن و یا تامین آب گرم در یک واحد استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود.

گیز در ادامه تاکید کرد: محصولاتی که مواد اولیه آ‌ن ‌در آمریکا تهیه می‌شوند، واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی هستند.

با این وجود، شرکت‌های مصرف‌کننده آلومینیوم نگران کمبود تولید آلومینیوم اولیه کافی در ایالات متحده آمریکا بوده و با آگاهی از میزان دی‌اکسید کربن تولیدی خود در فرایند تولید، تمایل دارند از آلومینیوم کم‌کربن تولید داخلی آمریکا استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیشترین میزان انتشار آلاینده‌ها مربوط به تولید آلومینیوم اولیه ناشی از مصرف انرژی است، بنابراین دسترسی به انرژی‌های تجدیدپذیر و مقرون‌ به‌ صرفه برای تولید آلومینیوم اولیه در ایالات متحده آمریکا، بسیار مهم اما چالش‌برانگیز به شمار می‌رود.

در همین رابطه، افزایش هزینه‌های انرژی باعث شده است که تعدادی از واحدهای ذوب آلومینیوم ایالات متحده آمریکا، فعالیت خود را کاهش و یا به طور موقت متوقف کنند.

بر اساس گزارش دفتر خدمات پژوهشی کنگره آمریکا در ماه اکتبر ۲۰۲۲، واحدهای ذوب آلومینیوم اولیه در ایالات متحده آمریکا با ظرفیت ۵۵ درصد در سال ۲۰۲۱ فعالیت می‌کردند.

در حال حاضر، سه شرکت «Alcoa»، «Century Aluminium» و «Magnitude 7 Metals» پنج واحد ذوب آلومینیوم اولیه را در ایالات متحده آمریکا مدیریت می‌کنند. این رقم در مقایسه با ۱۲ شرکتی که ۲۳ واحد ذوب در سال ۲۰۰۰ تحت مدیریت داشتند، یک روند نزولی را نشان می‌دهد.

آخرین واحد ذوب آلومینیومی که در ایالات متحده آمریکا موقتا فعالیت آن متوقف شد، واحد ذوب آلومینیوم «Hawesville» متعلق به شرکت «Century Aluminum» در ایالت کنتاکی بود که در ماه جولای ۲۰۲۲ به دلیل افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی تعطیل شد. در این واحد، ذوب آلومینیوم با خلوص بالا تولید می‌شد که در صنایع دفاعی و هوا فضا مورد استفاده قرار ‌می‌گرفت.

این شرکت همچنین در سال ۲۰۲۱، پس از اتمام زمان قرارداد تامین برق از سوی مقامات محلی تولیدکننده انرژی، فعالیت واحد ذوب «Mt. Holly» خود در ایالت کارولینای جنوبی را کاهش داد.

این شرکت در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی، قرارداد خود را با سازمان خدمات عمومی کارولینای جنوبی (Santee Cooper) تمدید کرد. بر همین اساس، شرکت «Century Aluminum» می‌تواند به تولید فعلی در واحد ذوب خود مستقر در ایالت کارولینای جنوبی با حفظ ظرفیت فعلی ادامه دهد.

به گفته سارتور، دو طرح قانون‌های کاهش تورم و سرمایه‌گذاری نمایندگان آمریکا، گامی مناسب در این مسیر به شمار می‌رود. بنابراین اگر ایالات متحده آمریکا قصد دارد سرآمد حوزه تولید در میان کشورهای جهان باشد، باید تمرکز خود در بخش انرژی را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری عمده در برق و انرژی‌های تجدیدپذیر، یک ضرورت به شمار می‌آید و آمریکا باید به صورت استراتژیک در بخش انرژی سرمایه‌گذاری کند.

در روز پنجم اکتبر ۲۰۲۳، چندین شرکت از جمله شرکت‌های حاضر در نشست اخیر با وزارت انرژی آمریکا، نامه‌ای به این وزارتخانه ارسال کردند و خواستار سرمایه‌گذاری در راستای قانون کاهش تورم آمریکا و سایر سیاست‌گذاری‌های اخیر فدرالی برای تامین انرژی تجدیدپذیر مقرون‌به‌صرفه برای واحدهای ذوب آلومینیوم اولیه در این کشور شدند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.