شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت ×
نخستین عملیات آتش‌باری در معدن جانجا انجام شد
10 دی 1402 - 16:43
شناسه : 36515
مدیر طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان از انجام موفقیت‌آمیز نخستین عملیات آتش‌باری معدن مس و طلای جانجا خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش «فلزات‌نیوز»، مصطفی مولوی بیان کرد: اولین عملیات آتش‌باری در معدن مس و طلای جانجا با آماده‌سازی ۲۸ هزار مترمکعب باطله طی هفته گذشته با موفقیت انجام شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای شروع عملیات اجرایی در معدن جانجا، بیش از ۸۰۰  هزار مترمکعب عملیات خاکی و انتقال مصالح انجام شد که با عملیات آتش‌باری و ورود ماشین‌آلات جدید مقرر شده است به صورت متوسط به هفت میلیون مترمکعب سالیانه طی دوره آماده‌سازی افزایش یابد. حجم عملیات پیش باطله‌برداری طی مدت سه سال حدود ۲۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

مدیر طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با راه‌اندازی معدن از اواخر تیر ماه سال جاری، بیش از ۱۶۰ نفر مشغول به فعالیت شده‌اند که ۸۰ درصد افراد در حوزه‌های فنی، کارگری و اپراتورهای ماشین‌آلات از نیروهای بومی منطقه سیستان هستند. با افزایش تعداد ماشین‌آلات و حجم فعالیت‌های معدن، تعداد نیروهای شاغل در این معدن تا حدود دو برابر افزایش خواهد یافت.

مولوی تصریح کرد: معدن مس و طلای جانجا در شمال استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان نیمروز با ظرفیت تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن کنسانتره به سرمایه‌گذار که کنسرسیومی متشکل از بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی کشور است، ابلاغ شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با گسترده‌تر شدن‌ فعالیت‌های اجرایی در محیط معدن مس و طلای جانجا و توسعه فعالیت‌ها، اشتغال پایدار موجب رونق اقتصادی این خطه خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.