یکشنبه, ۲۷ اسفند , ۱۴۰۲ Sunday, 17 March , 2024 ساعت ×
پیگیر استرداد اموال تضییع شده صندوق بازنشستگی هستیم
22 شهریور 1401 - 18:05
شناسه : 31738
رئیس هیئت‌ مدیره صندوق بازنشستگی شرکت مس گفت: مهم‌ترین اقدامی که با پیگیری‌های مجدانه مدیرعامل شرکت مس انجام گرفته است، دریافت دستور توقف اجرای مصوبه ماده 17 بود که خوشبختانه این مهم صورت پذیرفت.
ارسال توسط : منبع : شرکت ملی صنایع مس ایران
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، محمدجواد شیخ پیرامون اتفاقات اخیری که در رابطه با این موسسه رخ داده است، بیان کرد: بخش دیگری از شکایت مطرح شده مربوط به ابطال مصوبه است که در این زمینه نیز با پیگیری‌های مدیریت ارشد شرکت مس و همچنین برگزاری جلسه با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و سرپرست وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی و بعد از آن با دیوان عدالت اداری، امیدوار هستیم هر چه سریع‌تر منتج به نتیجه شود.

وی همچنین با اشاره به مکاتبات مختلفی که با رئیس جمهور محترم به منظور ابطال مصوبه مورد نظر انجام گرفته است، افزود: این امر از سوی نهاد ریاست جمهوری پیگیری می‌شود. 

رئیس هیئت‌ مدیره صندوق بازنشستگی شرکت مس با بیان اینکه به طور قطع پیگیری می‌کنیم تا مصوبه ماده ۱۷ شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی مشمول صندوق بازنشستگی شرکت مس نشود و باطل شود، تاکید کرد: ماهیت صندوق خصوصی است؛ بنابراین مشغول ماده ۱۷ نمی‌شود.

شیخ در ادامه ضمن ابراز تشکر از مدیرعامل شرکت مس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و وزارت رفاه، تصریح کرد: سرپرست وزارت رفاه با ما در این مسئله هم عقیده بود و نامه پورابراهیمی برای ابطال مصوبه را به امور حقوقی ریاست جمهوری ارجاع دادند.

وی همچنین در زمینه اموری شدن صندوق بازنشستگی شرکت مس که مصوبه مجامع عمومی قبلی شرکت ملی مس بوده است، اذعان کرد: یک سری اقدامات اجرایی انجام شده است که از جمله آن می‌توان به اخذ مصوبه شورای بورس اشاره کرد و پیش از این نیز مصوبه وزارت رفاه را در این رابطه اخذ کرده‌ایم.

رئیس هیئت‌ مدیره صندوق بازنشستگی شرکت مس تاکید کرد: این مسئله چند سالی به عنوان تکلیف مجمع مطرح شده و اکنون موافقت‌های لازم اخذ شده است. همچنین کارگروهی در این زمینه با دستور مدیرعامل شرکت مس به منظور فراهم کردن مقدمات تبدیل موسسه صندوق به امور بازنشستگی تشکیل شد.

شیخ مطرح کرد: کارگروه مکلف شد ابعاد حقوقی این مسئله را بررسی کند تا سریع‌تر اجرایی شود. امیدوار هستیم با اموری شدن، صندوق از این وضعیت خارج و مشکلات بسیاری حل شود.

وی اضافه کرد: با تحقق این مصوبه، اموال و دارایی‌های صندوق و تعهدات به شرکت ملی مس منتقل می‌شود و بازنشسته‌های عزیز صنعت مس مانند کارکنان مس، دغدغه‌ای از این بابت نخواهند داشت.

صندوق بازنشستگی مس شفاف می‌شود

رئیس هیئت‌ مدیره صندوق بازنشستگی شرکت مس در خصوص اقداماتی که در صدر برنامه‌های تحول در صندوق بازنشستگی شرکت مس قرار گرفته و در حال اجرایی شدن است، اظهار کرد: ساماندهی وضعیت شرکت‌های تابعه و شفاف‌سازی عملکرد آن‌ها، شناسایی و انجام امور اجرایی برای ورود شرکت‌های زیر مجموعه صندوق که ظرفیت و شرایط ورود به بورس و فرابورس را دارند، تعیین تکلیف شرکت‌های زیان‌ده و شناسایی علل زیان‌دهی، انحلال یا ادغام شرکت‌های زیان‌ده با دیگر شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش شرکت مس و صنایع پایین‌دستی با مشارکت شرکت ملی مس و همچنین برنامه‌ریزی برای احداث کارخانه تولید کنسانتره مس از طریق شرکت‌های زیرمجموعه صندوق به منظور ایجاد ارزش افزوده و درآمد پایدار، ازجمله برنامه‌هایی است که درصدد عملیاتی شدن آن هستیم.

شیخ، شناسایی و مدیریت دارایی‌های صندوق بازنشستگی، هم‌افزایی از طریق شناسایی پتانسیل شرکت‌ها در حوزه مورد فعالیت، پیگیری مسائل حقوقی و استرداد اموال تضییع شده صندوق بازنشستگی از طریق واحد حقوقی، ایجاد بازار تامین مالی سرمایه‌گذاری بین شرکت‌های زیرمجموعه صندوق و کاهش تدریجی وابستگی این گروه به شرکت ملی مس را ازجمله اقدامات مهمی برشمرد که هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفته است و در صندوق بازنشستگی شرکت ملی مس محقق خواهد شد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.