یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
افت قیمت جهانی طلا
16 شهریور 1401 - 16:16
شناسه : 31603
قیمت طلا امروز چهارشنبه 16 شهریور ماه در بازار معاملات آتی آمریکا، با 0.32 درصد کاهش به یک هزار و 697 دلار و 80 سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا با ۵.۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۶۹۶ دلار و ۸۰ سنت رسید و طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۳۲ درصد کاهش، یک هزار و ۶۹۷ دلار و ۸۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

شاخص دلار ۰.۲ درصد افزایش یافت و به اوج دو دهه اخیر نزدیک شد و طلا را برای خریداران خارجی گران‌تر کرد.

بازدهی معیار خزانه‌داری آمریکا به دلیل انتظارات فدرال رزرو برای ادامه افزایش نرخ بهره برای مهار افزایش قیمت‌ها، به بالاترین سطح خود از ۱۶ ماه ژوئن رسید. بازدهی بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

صنعت خدمات ایالات‌ متحده در ماه آگوست برای دومین ماه متوالی در بحبوحه رشد سفارشات و اشتغال قوی‌تر رشد کرد.

یک منبع دولتی به رویترز گفت: واردات طلا توسط هند، دومین مصرف‌کننده بزرگ شمش در جهان، در ماه آگوست نسبت به سطح سال گذشته به نصف کاهش یافت زیرا قیمت‌های داخلی نوسانات و روپیه ضعیف باعث شد مصرف‌کنندگان خرید را به تعویق بیندازند.

دارایی‌های «اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۲۱ درصد کاهش از ۹۷۳.۰۸ تن در روز جمعه ۱۱ هشریور ماه، به ۹۷۱.۰۵ تن در روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ماه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۷ دلار و ۹۲ سنت، پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش، به ۸۴۷ دلار و ۴۶ سنت و پالادیم با یک درصد کاهش، به یک هزار و ۹۸۶ دلار و ۷۹ سنت رسید.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.