به گزارش اخبارفلزات به نقل از کیوان جعفری طهرانی، در میان این محموله ها حدود ۸۶ درصد معادل ۳۹٫۷ میلیون تن به چین صادر شده است که نشان دهنده رشد ۱۰٫۵ درصدی حمل دریایی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
حجم بالای حمل دریایی ناشی از این بوده که معدنکاران سعی داشتند محموله های بیشتری را در سه ماهه گذشته پس از اتمام دوره تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده توسط این ترمینال عرضه نمایند تا اهداف سالانه خود را عملی نمایند.
علاوه بر این، تقاضای زیاد فولاد چین عامل افزایش واردات سنگ آهن برای تامین نیاز فعالیت های ساخت و ساز و زیرساخت های آن بوده است.
ثبت دیدگاه