یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
بهبود شرایط بورس در آینده نزدیک
10 آبان 1400 - 13:05
شناسه : 19914
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن توضیح درباره میزان فروش اوراق توسط دولت، در مورد اینکه وضعیت بازار چه زمانی بهبود می‌یابد؟ گفت: قرمزی بازار ناگهانی ایجاد نشده که به یکباره هم از بین برود، بلکه وضعیت به مرور بهتر خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه سازمان در تلاش است که بازار سرمایه به ثبات برسد، اظهار داشت: نمی‌توان گفت مردم سرمایه خود را وارد بازار نمی‌کنند. اما تلاش داریم بازار به ثبات برسد؛ چراکه هم رشدها و نزول‌های شدید برای بازارها سم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین بحث امروز کسری بودجه و انتشار اوراق است، افزود: به اندازه کشش بازار اوراق منتشر می‌شود. البته دولت همه کسری بودجه خود را از بازار تامین نمی‌کند و بخش عمده آن از منابع دیگر تامین می‌شود. لذا در ۴۰ روز گذشته هیچ اوراقی فروخته نشده است.

رییس سازمان بورس گفت: گاهی تصویری در مورد اوراق منتشر و اعلام می‌شود که این حجم توسط دولت فروخته شده، در حالی که توسط آن‌ها فروخته نشده است. در ضمن خریداران اوراق و سهام با هم متفاوت هستند. کسی که اوراق می‌خرد برنامه متفاوتی دارد و با خریداران سهام فرق می‌کنند.

عشقی با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال توقف قیمت‌گذاری دستوری و جلوگیری از رانت است، بیان کرد: این کار امکان‌پذیر نیست که بخواهیم سرمایه مردم را جذب کنیم و بعد به دنبال سود شرکت‌ها باشیم. البته این امر در حوزه فولاد و پتروشیمی رخ داد که خوشبختانه سریع رفع شد. مردم  مطمئن باشند که بورس از منافع شرکت‌ها حفاظت خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه شرکت‌ها سود نمی‌دهند، ادامه داد: با صنایع معدنی و فلزی جلسه داشتیم و مشخص شد طرح‌های توسعه زیادی در حال اجرا دارند. لذا راه ثبات بازار از طرح‌های توسعه شرکت‌ها می‌گذرد. وضعیت فعلی و جو ناامیدی بازار سیکل‌هایی است که چندین بار در سال‌های ۱۳۸۳ و ۱۳۹۲ تجربه شد.. البته قطعا شدت و گستردگی افرادی که در حال حاضر درگیر بازار سرمایه هستند فرق می‌کند. اکنون حدود ۵۸ میلیون کد سهامداری وجود دارد و به نوعی کل جمعیت کشور درگیر بازار هستند.

رییس سازمان بورس در مورد وضعیت بازار نیز اذعان داشت: قرمزی بازار ناگهان ایجاد نشده است که ناگهان هم از بین برود. وضعیت بازار به مرور بهبود یافته و انشالله از همین امروز قرمزی تابلو کاهش پیدا خواهد کرد. البته نسبت p/e نمادها به چهار رسیده و قیمت سهام جذاب و شرایط بنیادین بازار بسیار خوب است. صندوق‌های بازارگردانی در این مدت خریدهای خوبی انجام دادند و این روند ادامه خواهد داشت و مردم نگران نباشند.

عشقی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل تغییرات مدیریتی وقفه یک ماهه در اطلاع‌رسانی سازمان بورس ایجاد شده است که انشاالله از این پس به صورت منظم اطلاع‌رسانی خواهد شد تا مردم به کانال رسمی انتشار اطلاعات دسترسی داشته باشند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.