یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
بهبود واردات سنگ‌آهن دنیا
26 بهمن 1399 - 13:41
شناسه : 7054
با توجه به اینکه کشور چین به عنوان بزرگ‌ترین خریدار سنگ‌آهن در جهان شناخته می‌شود، از این رو تغییرات در بازار جهانی سنگآهن عمدتا بر تحولات چین متمرکز شده است. این کشور با اختصاص دادن حدود ۷۰ درصد از محمولههای سنگآهن جهان به خود، نشان داده است که حتی علی‌رغم‌‍ تداوم شیوع ویروس کرونا، در حال حاضر به سمت بهبود تقاضا در این زمینه گام برمی‌دارد.
ارسال توسط : منبع : فولاد ایران
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس آمار بنادر در سطح دنیا، کل حجم جهانی سنگ‌آهن تخلیه شده در بنادر طی ژانویه سال جاری، ۱۳۴ میلیون تن بوده است. این میزان از ۱۲۲ میلیون و ۸۲ هزار تن در ماه دسامبر و ۱۲۵ میلیون و ۱۸ هزار تن در ماه نوامبر بالاتر بوده و همچنان ۶.۵ درصد بیش از آمار ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد.

بهبود واردات سنگ‌آهن به ژاپن، کره‎‌ جنوبی و سایر واردکنندگان کوچک‌تر آسیایی برای جبران هرگونه تعدیل تقاضای چینی‌ها قابل توجه است. خریداران عمده غیر از چین یعنی ژاپن، کره جنوبی و اروپای غربی، در حال افزایش سهم خود از این بازار هستند.

سهم چین از بازار واردات سنگ‌آهن دنیا در ماه ژانویه، ۹۸ میلیون و ۷۹ هزار تن بود؛ این در حالی است که سهم سایر کشورها رقم ۳۵ میلیون و ۲۱ هزار تن را نشان می‌دهد. از طرفی واردات سنگ‌آهن کشورهای مذکور در ماه ژانویه ۲۰۲۰، ۳۴ میلیون و ۷ هزار تن بود که این میزان واردات به معنای رشد تنها ۳.۳ درصدی این کشورها به حساب می‌آید. اگرچه به نظر نمی‌رسد که این افزایش چشمگیر باشد، اما از نظر خسارت وارد شده به اقتصاد جهانی با گسترش ویروس کرونا در بیشتر ماه‌های سال ۲۰۲۰، آمار فوق به عنوان یک بازگشت خوب به شمار می‌رود.

واردات سنگ‌آهن ژاپن در ماه ژانویه ۲۰۲۱، ۷ میلیون و ۶۸ هزار تن بود که در مقایسه با رقم ۷ میلیون و ۶۴ هزار تن در ماه دسامبر و ۷ میلیون و ۴۲ هزار تن در ماه نوامبر، اندکی بیشتر بود که این آمار نسبت به ۷ میلیون و ۷۸ هزار تن در ماه ژانویه ۲۰۲۰، روند کاهشی داشته است.

کره جنوبی در ماه ژانویه ۲۰۲۱،  ۵ میلیون و ۹۸ هزار تن سنگ‌آهن وارد کرد که نسبت به ماه دسامبر با ۵ میلیون و ۹۷ هزار تن، رشد قابل خوبی را از خود نشان داده است. آمار فوق در مقایسه با ماه نوامبر (۶ میلیون و ۹۴ هزار تن) روند کاهشی را نشان می‌دهد. به طور کلی، آنچه داده‌ها نشان می‌دهد این است، علیرغم اینکه چین هنوز واردکننده اصلی سنگ‌آهن است و نوسانات تقاضای چین تأثیر زیادی بر بازار جهانی دارد، نقش واردکنندگان کوچک‌تر دست کم گرفته می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.