یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
تامین اطلس زمین‌شناسی نفت خلیج‌فارس
11 مهر 1400 - 11:04
شناسه : 18624
رییس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت گفت: اطلس زمین‌شناسی نفت خلیج‌فارس در حوضه رسوبی با وسعت ۱۱۱ هزار کیلومترمربع با همکاری محققان پژوهشکده علوم زمین پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت تهیه می‌شود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عزت‌الله کاظم‌زاده رییس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این اطلس در چارچوب توافق‌های انجام‌شده در زمینه برنامه‌های کاری شرکت نفت فلات قاره ایران و به درخواست این شرکت تهیه می‌شود، اظهار داشت: هدف از تهیه اطلس زمین‌شناسی نفت، ارائه یک مرجع تخصصی جامع و نظام‌مند با نگاه ویژه به نتایج مطالعات و تحقیقات زمین‌شناسی سال‌های گذشته در ارتباط با اکتشاف منابع هیدروکربوری است.

وی به بخش‌های مختلف این اطلس اشاره کرد و افزود: با تهیه اطلس زمین‌شناسی نفت خلیج‌فارس، می‌توان روزآمد کردن و راستی‌آزمایی اطلاعات زمین‌شناسی موجود را با نگرش‌های نو برای به تصویر کشیدن تاریخچه وقایع، تکامل زمین‌شناسی، نقشه‌های ریخت‌شناسی، عمق‌سنجی و اندوخته ظرفیت هیدروکربور در زمان‌های زمین‌شناسی به‌ نحو مناسب‌تری نشان داد.

رییس پردیس بالادستی پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه همه رویدادهای ساختاری، تکتونیکی، چینه و رسوب‌شناسی را می‌توان در این اطلس با استفاده از اشکال مفهومی، نمودارهای تشریحی، نحوه تولید، مهاجرت و به تله افتادن هیدروکربن در خلیج‌فارس به تصویر کشید، گفت: مدت انجام این پروژه مطالعاتی ۲۲ ماه و نتایج حاصل از این طرح در تدوین راهبرد آینده منابع هیدروکربوری این حوضه رسوبی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

کاظم‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح از همه اطلاعات اکتشافی و تولیدی زیرسطحی استفاده می‌شود و باید توجه داشت که اطلس زمین‌شناسی نفت خلیج‌فارس تنها یک اطلس عمومی ناحیه‌ای نیست، زیرا این طرح با هدف کمک به انجام عملیات اکتشاف و تولید در خلیج فارس تعریف شده است.

بر اساس این گزارش، این اطلس دارای ۱۶ فصل است که به مطالب عمومی یا موضوعی می‌پردازد و سعی می‌شود در این اطلس، ویژگی‌های زمین‌شناسی هر بخش از خلیج فارس ارائه شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.