به گزارش فلزات نیوز، محمد تاجمیر ریاحی، مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه در خصوص اهداف و دستاوردهای این جلسه، بیان کرد: در این نشست برنامههای سال آتی فولاد مبارکه در حوزه مراکز خدماتی، مباحث مربوط به اهداف و ماموریتهای مراکز خدماتی، تحلیل و پیشبینی بازار سال جاری و آتی و راهکارهای ارائه خدمات بهتر به مشتریان نهایی از طریق مراکز خدماتی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
وی افزود: معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در سالهای مختلف مراکز خدماتی را با چهار شاخصه اصلی مورد ارزیابی و پایش قرار داده است. این چهار شاخص شامل بازاریابی و فروش محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان کوچک، ارائه انواع خدمات موردنیاز مشتریان شامل مشتریان بزرگ که به صورت مستقیم از فولاد مبارکه خرید میکند و همچنین مشتریان کوچک، خردهفروشان محصولات در تمام نقاط کشور و فروش محصولات خریداریشده در داخل استان محل استقرار مراکز خدماتی است.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر اینکه برنامه فروش محصول به این مراکز همه ساله بر اساس این چهار شاخص اصلی، تعیین و برای سال آینده ارائه میشود، تصریح کرد: فولاد مبارکه به منظور ارتقای این چهار شاخص در سال آتی در نظر دارد با ایجاد نرمافزار یکپارچه، عملکرد مراکز خدماتی خود را مورد پایش و بررسی قرار دهد و گامهای موثرتری برای تامین نیاز مشتریان خرد در تمامی نقاط کشور بردارد.
تاجمیر ریاحی مطرح کرد: مشتریان فولاد مبارکه به دو دسته عمده و خرد تقسیم میشوند. در این تقسیمبندی مشتریانی که توان خرید سالانه بیش از یک هزار تن محصول را داشته باشند، به عنوان مشتریان بزرگ شناخته میشوند. این دسته از مشتریان، محصولات مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از فولاد مبارکه خریداری میکنند. مشتریان خرد افرادی هستند که کمتر از یک هزار تن درخواست دارند و باید از طریق مراکز خدماتی نیاز خود را تامین کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، حدود پنج هزار مشتری خرد نیازهای خود را از مراکز خدماتی فولاد مبارکه تامین کردهاند و جای خوشحالی است که فولاد مبارکه توانسته از طریق مراکز خدماتی خود حدود ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات شرکت را بین این تعداد از مشتریان توزیع کند.
مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: این شرکت بر آن است که درصد خردهفروشی در مراکز خدماتی را افزایش دهد و در سالهای آینده، زیرساختهای مناسبی ایجاد کند تا تعداد مشتریان کوچکی که نیاز خود را از مراکز خدماتی تأمین میکنند، افزایش یابد.
تاجمیر ریاحی تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات صورتگرفته در دو سال اخیر، تعداد مشتریان مصرفکننده نهایی کوچک در مراکز خدماتی نزدیک به ۵۰ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که در سالهای گذشته، تعداد مشتریان خرد و مراکز خدماتی فولاد مبارکه سه هزار مشتری بوده است. این افزایش تعداد مشتریان کوچک نشان از افزایش عرضه محصولات فولاد مبارکه در مراکز خدماتی و بهبود شرایط برای تامین هرچه بهتر نیاز این دسته از مشتریان و همچنین حذف واسطهها در بازار بوده است. امید میرود با این اقدامات، فولاد مبارکه بتواند محصولات را با مناسبترین قیمت و در زمان کوتاهتری به مصرفکنندگان نهایی تحویل دهد.
گفتنی است در پایان این جلسه، برنامهها و اهداف معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه برای سال آینده در حوزه مراکز خدماتی تشریح شد و در همین زمینه هر یک از مدیران و نمایندگان مراکز خدماتی نیز نظرات خود را ارائه کردند.
ثبت دیدگاه