یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
تجلی مسئولیت‌های اجتماعی با ورود به حوزه معادن
13 شهریور 1401 - 15:00
شناسه : 31492
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فعالیتی که گروه فولاد مبارکه در حوزه معادن آغاز کرده است، از یک سو پاسخگوی نیاز تولید و از سوی دیگر، تجلی مسئولیت اجتماعی فولاد مبارکه در جهت آبادانی کشور است.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، محمد یاسر طیب‌نیا در آیین افتتاح پروژه‌های شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه بیان کرد: خوشبختانه شرکت فولاد سنگ مبارکه به‌ عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه پس از گذشت حدود پنج سال، به نقطه‌ای رسیده‌ است که دانش بهره‌برداری از کوره‌های آهک با تکنولوژی‌های جدید و تعمیرات اساسی آن را بدون حضور حتی یک کارشناس خارجی در اختیار دارد. اقدامی که در گذشته توسط کارشناسان خارجی انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه تنها دو کوره آهک مشابه این کوره‌ها در جهان وجود دارد، افزود: اعتماد به‌ نفس و پذیرش خطر در کنار دانش و تخصص بهره‌برداری از این کوره‌ها بسیار ارزشمند است. توسعه‌های زیادی ازجمله استخراج معدن، تجهیزات خردایش، دانه‌بندی و … در این منطقه صورت گرفته و پروژه‌‌های اخیر اشتغال‌آفرینی قابل توجهی داشته است.

ماموریت شرکت فولاد سنگ مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که به ۱۰ حوزه اکتشافی و معدنی ورود پیدا کرده‌ایم، عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه امروز از یک شرکت استخراج‌کننده مواد معدنی به یک مجموعه دانشی رسیده‌ است؛ چراکه حوزه اکتشاف یک حوزه دانشی است. ضمن اینکه اقدامات خوبی در اقصی‌ نقاط کشور با حمایت شرکت فولاد سنگ مبارکه در حال شکل‌گیری و انجام است.

طیب‌نیا با تاکید بر دانشی بودن حوزه فرآوری معادن، مطرح کرد: ماموریت بهره‌برداری و فرآوری سنگ‌آهن هماتیت گروه فولاد مبارکه برعهده شرکت فولاد سنگ مبارکه گذاشته شده است؛ به‌گونه‌ای که برای تولید ۱۰ میلیون تن فولاد، نیازمند معادن و ذخایر سنگ‌آهن هستیم.

ضرورت تجمیع ظرفیت‌های معدنی کوچک

وی تصریح کرد: شرکت‌های داخلی تامین‌کننده سنگ‌آهن به سمت فولادسازی رفته‌اند و فولاد مبارکه در حوزه سنگ‌آهن، فعالیت معدنی خود را به طور جدی شروع کرده است و با توجه به عدم در دسترس بودن معادن بزرگ، مسیر دشواری در پیش داریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به وجود ذخایر ارزشمند معادن هماتیت در کشور، اذعان کرد: این ذخایر عمدتا مغفول مانده و اقدام جدی روی آن‌ها صورت نگرفته است اما امروز شاهد آغاز به‌ کار دو معدن در شرکت فولاد سنگ مبارکه بوده‌ایم. اگرچه معادن بزرگی نیستند اما امیدوار هستیم با تجمیع ظرفیت‌های چنین معادنی بتوانیم میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز گروه فولاد مبارکه را تامین کنیم و این ماموریت شرکت‌های تابعه ما است. بسیاری از معادن کوچک و بزرگ در مناطق محروم واقع شده است که علاوه بر رفع بخشی از نیاز ما، به آبادانی این مناطق نیز کمک خواهد شد.

اجرای طرح‌های دانش‌بنیان معدنی و صنعتی در گروه فولاد مبارکه

طیب‌نیا تاکید کرد: تولید محصولات جدید همچون فروسیلیس و فرومنگنز با رویکرد دانشی در شرکت فولاد سنگ مبارکه، اقدامی بسیار ارزشمند و نیازمند کار جدی‌تر است. بهره‌برداری و انجام تعمیرات اساسی کوره‌های پخت آهک از طریق تکنولوژی‌های جدید در این شرکت نشان می‌دهد که رویکرد جدیدی اتخاذ شده، رویکرد اجرای طرح‌های دانش‌بنیان معدنی و صنعتی و راه نجاتی برای رفع کمبود مواد اولیه مورد نیاز گروه فولاد مبارکه است.

وی با تاکید بر ضرورت مسائل زیست‌محیطی، ادامه داد: نباید الگو بودن در حوزه صنعت سبز را فراموش کنیم؛ چراکه شعار ما تحقق صنعت سبز است و به همین خاطر خود را به رعایت مسائل زیست‌محیطی ملزم می‌دانیم و در این زمینه پیشرو هستیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان ابراز کرد: طرح‌هایی که امروز در شرکت فولاد سنگ مبارکه به افتتاح و بهره‌برداری رسید، با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به‌ صورت مستقیم و غیر مستقیم ۲۵۰ شغل‌ جدید ایجاد کرد. طرح‌های حوزه معدن در این منطقه، آغازگر سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه و نیازمند حمایت‌های جدی بیشتر است که این مهم محقق خواهد شد.

معادن با ارزش افزوده بالا، تبلوری از اقتصاد مقاومتی است

مهرداد فقیهیان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان نیز در این آیین، اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع معدنی است و بر کسی پوشیده نیست که معادن با ارزش افزوده بالا، اشتغال‌آفرینی و متکی بر فناوری و طرح‌های دانش‌بنیان می‌تواند تبلور اقتصاد مقاومتی باشد.

وی افزود: شرکت فولاد سنگ مبارکه به‌ عنوان بازوی معدنی گروه فولاد مبارکه سعی کرده است تا با تقویت زنجیره اکتشاف، استخراج، فرآوری و محصول نهایی، سهم مهمی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشد که در همین راستا با توسعه سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها و فناوری در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری محصولات معدنی، ارتقا و بهره‌وری سرمایه‌های انسانی، همراه با برداشت صیانتی از معادن با رعایت الزامات زیست‌محیطی، موفق به‌ تکمیل زنجیره ارزش در معدن و صنایع معدنی با تکیه بر طرح‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی شده‌ایم.

فولاد سنگ، پیشرو در اجرای طرح‌های دانش‌بنیان 

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه عنوان کرد: این شرکت با نزدیک شدن به اهداف بخش معدن در تکالیف ابلاغی و بر اساس ماهیت آن‌ها، بیشترین تطابق و سازگاری را با راهبرد و شعار سال دارد و به‌ عنوان شرکتی پیشرو در اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه معادن عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان برجسته شرکت فولاد سنگ مبارکه لازم است خطرها را تقبل، ناملایمات را تحمل، چالش‌های فنی و راه حل‌ها را شناسایی و همکاری هدایت‌گرانه‌ای با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند و البته موفقیت در این مسیر با لطف الهی در حال وقوع است.

تعمیرات اساسی کوره‌ها و راه‌اندازی آن‌ها 

فقیهیان اذعان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که با کسب دانش تعمیراتی و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، با همکاری تنگاتنگ شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ طور موفقیت‌آمیزی گام‌های پایانی تعمیرات اساسی کوره‌ها و راه‌اندازی آن‌ها با صرفه‌جویی ارزی معادل دو هزار میلیارد ریال را بر می‌داریم.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه در پایان یادآور شد: امروز چهار پروژه توسعه‌ای در شرکت فولاد سنگ مبارکه را به ثمر رسانده‌ایم و امیدوار هستیم با تحقق اقتصاد مقاومتی و اجرای گام دوم انقلاب در حوزه صنعت و معدن، بتوانیم به هدف تحقق هلدینگ صنعتی و معدنی فولاد سنگ مبارکه تا پایان سال جاری دست یابیم.

بر اساس این گزارش، آیین افتتاح پروژه احداث خط خردایش و دانه‌بندی و همچنین سنگ‌شکن اولیه شرکت فولاد سنگ مبارکه، روز شنبه ۱۲ شهریور ماه با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و با حضور نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مسئولان منطقه و جمعی از معاونان و مدیران فولاد مبارکه برگزار و پروژه‌های بهره‌برداری از معدن سنگ‌آهن خاک سرخ کودی هرمزگان و سنگ‌آهن سیلیس داوران کرمان نیز به صورت آنلاین افتتاح شد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.