به گزارش اخبارفلزات، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ را با افزایش ۳۵ درصدی تولید خودرو سواری و رشد ۶۷ درصدی تولید خودروهای سنگین و نیمهسنگین نسبت به سال ۱۳۹۸ در کنار ارتقای پنج محصول فعلی و به تولید رساندن محصول جدید تارا به پایان بردیم، اظهار داشت: رشد محقق شده با تولید بیش از ۹۹ درصد از محصولات به صورت داخلی و سهم کمتر از یک درصدی خودروهای مونتاژی رقم خورد که حاصل تلاش کارگران و جهادگران تولید در ایرانخودرو و شرکتهای قطعهساز و تامینکننده در شرایط تحریم و کرونا بوده است.
وی افزود: صنعت خودروی کشور ۲۰ درصد رشد را در سال گذشته تجربه کرد که سهم ایران خودرو در این میان ۸۳ درصد بوده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام اینکه تعداد تولید امسال ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو بیشتر از سال گذشته خواهد بود، گفت: نزدیک به ۱۸۰ هزار خودرو از تولیدات امسال، متعلق به محصولات جدید خواهد بود؛ کیفیت محصولات و خدمات را به سطح انتظار و شایستگی مردم ایران خواهیم رساند.
مقیمی، از رونمایی کراساوور ایرانخودرو در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: طبق نقشه راه ایرانخودرو، هر سال یک محصول جدید وارد بازار خواهیم کرد. پروژههای توسعه موتور و قوای محرکه نیز به موازات توسعه محصول در دستور کار ایران خودرو قرار دارد. همچنین در حوزه ارتقای کیفیت محصولات توانستیم نخستین خودروی پنج ستاره تمام ایرانی را در سبد محصولات خود قرار دهیم و در حال حاضر بخش عمده محصولات ایران خودرو دارای چهار ستاره کیفی هستند. در سال گذشته توانستیم با کاهش ۸۰ درصدی، تعداد تعهدات معوق را از ۱۱۱ هزار دستگاه در انتهای سال ۱۳۹۸، به ۲۱ هزار دستگاه در پایان سال ۱۳۹۹ برسانیم. هماکنون این عدد به ۱۵ هزار دستگاه رسیده است و تا پایان فروردین ماه سال جاری نیز به عددی کمتر از ۱۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
وی از کاهش هزینه حدود ۲۲ هزار میلیارد ریالی ناشی از اجرای پروژههای کاهش هزینه در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: این روند در سال جاری نیز با هدف کاهش بهای تمام شده تولید ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، رشد ۳۵ درصدی تیراژ تولید و تغییر در ترکیب تولیدات به همراه تعمیق ساخت داخل را، عامل اصلی حفظ نیروی کار و اضافه شدن ۱۵۰ هزار نفر نیروی جدید به شبکه تامین و قطعهسازان ایرانخودرو دانست و تصریح کرد: با کاهش قابل توجه سهم خودروهای مونتاژی توانستیم ضمن حفظ اشتغال موجود، نیروی کار جدید را نیز به این شبکه اضافه کنیم. در سال گذشته سهم خودروهای مونتاژی به کمتر از یک درصد کاهش یافته است؛ در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۳ درصد تولید به خودروهای مونتاژی اختصاص داشت.
مقیمی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته در تعطیلات نوروز و فعالیت خطوط تولید قطعهسازان و تکمیلکاری ایرانخودرو، عنوان کرد: با اقدامات سال گذشته و به ویژه در پایان سال، ۲۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو در تعطیلات نوروزی با همکاری سازندگان و تامینکنندگان به مشتریان تحویل داده شد که تاثیر زیادی در ایجاد آرامش در بازار داشته است.
وی در ادامه به احیای خط تولید اتوبوس اشاره کرد و افزود: ایرانخودرو دیزل در سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع خودروی سنگین و نیمهسنگین را به تولید رساند و به این ترتیب رکورد تولید ده ساله اخیر خود را پشت سر گذاشت که ۳۳ درصد از این میزان به محصولات مونتاژی اختصاص داشته است. در سال ۱۳۹۸ خودروهای مونتاژی سهم ۶۷ درصدی در تولیدات ایرانخودرو دیزل را به خود اختصاص دادهاند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، طراحی و تولید کامیون ۶ در ۶ دیزلی با کاربریهای خاص، آتشنشانی و امداد و نجات را از دستاوردهای سال گذشته عنوان کرد و اذعان داشت: تاکنون این کامیون از منابع خارجی تامین شده است؛ در نیمه اول امسال ظرفیت تولید ۲۰۰ دستگاه از این کامیون وجود دارد که این ظرفیت تا پایان سال به ۶۰۰ دستگاه افزایش مییابد. تولید داخلی این محصول، صرفهجویی ارزی بالایی را ایجاد کرده است.
وی در پایان ضمن تاکید بر رعایت حقوق شهروندی برای تمامی مشتریان ایرانخودرو، خاطرنشان کرد: برنامه امسال این است که هیچگونه تعهد معوقی نداشته باشیم و برخی خودروها مانند تارا را پیش از فرا رسیدن موعد تحویل، به دست مشتریان برسانیم.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه