یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
توسعه پایدار معدن و صنایع معدنی یکی از اهداف مهم ایمیدرو
15 فروردین 1401 - 8:41
شناسه : 26165
رییس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه دیدار نوروزی با مدیران بخش معدن و صنایع معدنی گفت: تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها، یکی از اقدامات ایمیدرو برای توسعه پایدار بخش معدن و صنایع معدنی است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه دیدار نوروزی با مدیران بخش معدن و صنایع معدنی، اظهار داشت: توسعه نیروگاه‌ها، تامین آب و خطوط ریلی از مهمترین اقدامات و برنامه‌هایی است که این سازمان در حال اجرا دارد.

وی افزود: همکاری با وزارت راه و شهرسازی به منظور تامین و توسعه ساخت واگن‌های حمل مواد معدنی و همچنین خطوط ریل، از دیگر روش‌هایی است که ایمیدرو در راستای تقویت زیرساخت‌ها انجام می‌دهد.

رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین درباره اکتشاف مواد معدنی، گفت: ایمیدرو برنامه اکتشاف در استان‌های مختلف را با هدف تامین مواد معدنی، تهیه خوراک کارخانه‌های فراوری و در نهایت رشد تولید صنایع معدنی انجام می‌دهد.

جعفری بیان کرد: اکتشافات انجام شده سبب افزایش ۱۳ میلیارد دلاری ذخایر مواد معدنی کشور از جمله سنگ‌آهن، زغال‌سنگ، مس، طلا و … شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد ارزش افزوده بالاتر در تولیدات این حوزه از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ادامه داد: طرح‌های جدیدی که در آینده افتتاح خواهد شد، در راستای تحقق همین هدف است.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان درباره فعالیت در معدن مس-طلا جانجا، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برنده مزایده این طرح، به زودی فعالیت‌های اولیه در این پروژه را آغاز خواهد کرد. لذا پیش‌بینی‌ها نشان از وجود یک معدن بزرگ مقیاس در استان سیستان و بلوچستان می‌دهد. همچنین فعالیت‌های اکتشافی نشان می‌دهد استان خراسان جنوبی نیز دارای معدن بزرگ مقیاس خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.