به گزارش فلزات نیوز، علیرضا مهرابی افزود: بومیسازی فرایندی است که طی آن یک محصول برای کار در یک محیط خاص آماده میشود. این فرایند شامل مراحل متفاوتی میباشد که نیاز است به همه جنبههای آن توجه شود. بومیسازی به این معنی نیست که صرفاً یک محصول خارجی را طوری تغییر دهیم که قابلیت استفاده در داخل کشور داشته باشد بلکه این رویکرد به دانش تخصصی و تجربه نیاز دارد تا در زمره دستاوردهای ارزش آفرین کشور قرار بگیرد.
وی افزود: بومیسازی در این مدیریت یک رسالت مستمر است و ما افتخار داریم با همکاری کلیه بخشهای کارخانه، سبد محصولات ذوبآهن اصفهان را در راستای ایمنی و آسایش هموطنان عزیزمان و سپس صادرات به کشورهای مختلف دنیا بر اساس استاندارد روز، گسترش دهیم.
قائم مقام مدیریت مهندسی نورد شرکت تصریح کرد: تولید ریل ملی مهمترین دستاورد بومیسازی ذوبآهن اصفهان به شمار میرود، محصول کلیدی که تولید آن در داخل با اما و اگرهای فراوانی همراه بود اما تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی با خودکفایی در تولید آن و سپس تنوع بخشیدن به این محصول، ایران عزیزمان را از واردات آن بینیاز ساختند و حتی صادرات آن نیز در دستور کار قرار دارد. محصولی که از مرحله تولید فولاد تا نورد آن در همین کارخانه و بر اساس استانداردها و آزمونهای روز دنیا، تولید میشود.
مهرابی در ادامه خاطر نشان کرد: بومیسازی دیسک، هد، خشاب و گیریبکس هات استمپینگ پروژه ریل از قطعات، های تک مورد نیاز برای تولید ریل بود که در کارخانه ساخته شدند و حتی هماکنون رزرو آنها نیز موجود میباشد.
وی بیان کرد: پوستههای گریبکس قفسههای دنیلی نورد ۳۵۰ و همچنین تعدادی از چرخ دندههای آنها نیز بومیسازی گردیده و رزرو آنها هم در کارخانه ساخته شد.
قائم مقام مدیریت مهندسی نورد شرکت در پاسخ به این سوال که بومیسازیهای انجام شده در کاهش توقفات و کاهش ضایعات خط تولید در مدیریت نورد چه نقشی داشتهاند چنین گفت: بومیسازی محصولات و قطعات مورد نیاز و کلیدی موجود در مهندسی نورد، علیرغم جلوگیری از کاهش توقفات تولید، باعث افزایش اعتماد به نفس و تکیه بر دانش فنی کارشناسان بخش شده و اثر مرکب این موضوع، در جهت کاهش ریسک تولید بسیار موثر و قابلتوجه بوده است.
مهرابی در ادامه گفت: علاوه بر بومیسازی تجهیزات مکانیکی مربوط به تکنولوژی تولید در فرآیند نورد، میتوان به بومیسازی محصولات استراتژیک ریلی اشاره کرد که به واقع از تکنولوژی مدرن و به روز موجود در دنیا در کنار دانش فنی، مهارت و تخصص پرسنل در مهندسی نورد بهره گرفته و تولید افتخار آمیز ریلهای UIC۶۰, U۳۳, UIC۵۴, S۴۹, R۱۸,UIC۶۰B را به ارمغان آورده است. تولید انبوه محصولات ریلی فوق که شامل ریل راهآهن، ریل سوزن و ریل معدن میباشد توانسته است نیاز ریلی خطوط حملونقل را تامین نماید.
وی عنوان کرد: به کمک پرسنل متخصص مجموعه و با تلاش شبانهروزی و پیگیریها و رهنمونهای مدیریت بخش، هماکنون ۷۰ درصد قطعات و تجهیزات مکانیکی شامل پوسته گیربکس، چرخ دندهها و قطعات تکنولوژی مورد نیاز و ضروری در مدیریت مهندسی نورد شرکت بومیسازی شدهاند. علاوه بر موارد یاد شده میتوان به عناوین بومیسازی شده در کارگاههای مختلف نورد از جمله استمپینگ دستی ریل، توسعه بستر کارگاه نورد ۳۰۰، مجموعه گره زن کارگاه نورد ۳۰۰، کوپلینگ اشپیندل قفسه ۵A، کوپلینگ اشپیندل قفسه ۶ کارگاه نورد ۶۵۰مربوط به پروژه ریل، جعبه ترمکس کارگاه نورد ۳۰۰ و همچنین جعبه ترمکس کارگاه نورد ۳۵۰ اشاره کرد.
قائممقام مدیریت مهندسی نورد ذوبآهن اصفهان اظهار داشت:
علیرضا مهرابی، قائممقام مدیریت مهندسی نورد ذوبآهن اصفهان گفت: تولید ریل ملی مهمترین دستاورد بومیسازی ذوبآهن اصفهان به شمار میرود، محصول کلیدی که تولید آن در داخل با اما و اگرهای فراوانی همراه بود اما تلاشگران این مجتمع عظیم صنعتی با خودکفایی در تولید آن و سپس تنوع بخشیدن به این محصول، ایران عزیزمان را از واردات آن بینیاز ساختند و حتی صادرات آن نیز در دستور کار قرار دارد.
ارسال توسط : مهری ترابی منبع : شرکت ذوبآهن اصفهان
ثبت دیدگاه