یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
حجم انتقال گاز در آذرماه افزایش یافت
18 آذر 1400 - 11:28
شناسه : 21580
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه مقدار انتقال گاز طبیعی در کشور آذرماه امسال رکوردی تازه ثبت کرده است، گفت: صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی مشترکان مشکل کمبود گاز را حل می‌کند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی جمشیدی‌دانا مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در بازدید از تاسیسات ذخیره‌سازی سراجه در منطقه ۳ عملیات انتقال گاز با اشاره به انتقال ۱۸۰ میلیارد متر مکعب گاز از مبادی تولید در هشت ماه نخست امسال، اظهار داشت: با بیش از ۳۲۰ توربوکمپرسور و ۳۷ هزار کیلومتر خط لوله فشار قوی، گاز را به مصرف‌کنندگان انتقال می‌دهیم.

وی افزود: همه برنامه‌های تعمیرات اساسی و اضطراری در تاسیسات تقویت فشار گاز و خطوط لوله فشار قوی در نیمه نخست سال امسال انجام شده تا در انتقال گاز به مصرف‌کنندگان در فصل‌های سرد سال هیچ مشکلی نباشد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به تمهیدهای زمستانی و ذخیره‌سازی گاز از اوایل سال تا آبان‌ماه نیز اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده طی هشت ماه نخست سال، حدود ۱.۲ میلیارد متر مکعب گاز در تاسیسات سراجه و چاه‌هایی که بدون استفاده بودند، تزریق و ذخیره شد که از این مقدار تاکنون ۲۰۰ میلیون متر مکعب نیز به استان‌های شمالی و شمال شرق منتقل شده است.

جمشیدی‌دانا در بخش دیگری از سخنان خود درباره سهم عمده و نقش تعیین‌کننده مصارف صنعتی در کاهش مصرف گاز طبیعی بیان کرد: صرفه‌جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی گاز در بخش خانگی می‌تواند مشکل کمبود گاز در فصل زمستان را برطرف کند.

وی در پایان با اشاره به بیشترین تولید و مصرف گاز در آذرماه امسال، خاطرنشان کرد: انتقال روزانه ۸۴۴ میلیون متر مکعب گاز از مبادی تولید به مصرف در آذرماه ۱۴۰۰ رخ داد که یک رکورد است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.