به گزارش فلزات نیوز، مهدی خطیبی در نشست مشترک مدیرعامل ایرانخودرو و فعالان قطعهسازی استان مرکزی با بیان اینکه خروج محصولات قدیمی مانند ۴۰۵ و سمند از خط تولید، سبب صرفه جویی ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شده است، گفت: با توجه به برنامه تولید ایران خودرو در سال آینده، نیازمند سرمایهگذاری برای افزایش ظرفیت تولید برخی قطعات مورد نیاز هستیم.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد تولید مرتبط با قطعهسازی است، ادامه داد: زنجیره تامین در این شرایط سخت، حامی تولید بود و ما به عنوان خودروساز تکمیل کننده و تولیدکننده نهایی محصول بودیم. خطیبی با بیان اینکه فاصلهای بین ایران خودرو و زنجیره تامین نیست، گفت: تفکر حاکم در ایرانخودرو این است که کیفیت با خواست و تلاش قطعهسازان میسر میشود و میان این دو ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: شکست رکورد سال گذشته در پایان آذرماه، افزایش عرضه و افزایش شمارهگذاری و تحویل خودرو از نکات مثبت صنعت خودروسازی در سال ۱۴۰۱ است. وی گفت: ما در همین شرایط سخت، موفق به کسب رتبه ۱۰ تولید خودروسازی در دنیا شدیم و آمارهای رشد تولید، نشان از سبقت گرفتن از کشورهای ایتالیا و فرانسه دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه با مسئولانه کار کردن قطعهسازان، موفق به افزایش ۵۰ درصدی کیفیت محصولات شدهایم، ادامه داد: با وجود تمام مشکلات، همزمان در کنار افزایش کیفیت، افزایش تولید را هم شاهد بودیم. وی به تغییر در نحوه صادرات و سودآوری آن اشاره کرد و افزود: ایران خودرو به عنوان یک شرکت اقتصادی توجه به منافع سهامداران را مد نظر قرار داده است و در سال جاری در حوزه صادرات شاهد سودآوری بیشتر خواهیم بود. خطیبی با بیان این که صنعت خودرو به عنوان ویترین صنعت کشور مورد قضاوت مردم و مشتریان است، اضافه کرد: همواره از انتقادات سازنده که به پیشرفت صنعت کشور کمک کند استقبال میکنیم، اما برخی انتقادات در جهت تخریب و زیر سوال بردن تلاش صنعتگران است. اما ما توانستهایم با کار بیوقفه برای توسعه خودروسازی به سطح قابل قبولی دست یابیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو یکی از دلایل اقتصادی بودن تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ را تولید عبور مستقیم دانست و گفت: این اقدام از ابتدای خرداد تا پایان آبانماه بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان صرفهجویی در هزینهها را بهدنبال داشته است.
ثبت دیدگاه