به گزارش اخبارفلزات، مجید مکاری مدیر ایمنی، بهداشت و محیطزیست ذوبآهن، اظهار داشت: رویکرد سبز و برندسازی از اهمیت ویژهای در حوزه کسب و کار رقابتی جهانی امروز برخوردار است و عمل کردن به رسالتهای اجتماعی در حوزه محیطزیست یکی از الزامات توسعه پایدار به شمار میآید.
وی با اشاره به اینکه ذوبآهن اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده فولاد در کشور اهتمام ویژهای به جاریسازی الزامات در این زمینه داشته است، افزود: اظهارنامه مشارکت در فرایند برند سبز توسط مدیریت ایمنی، بهداشت و محیطزیست براساس الزامات جایزه مذکور تدوین و به دبیرخانه جایزه بینالمللی برند سبز ارسال و پس از ارزیابی توسط داوران این موسسه و انجام دفاعیات لازم، ذوبآهن اصفهان موفق به کسب تندیس طلایی و گواهینامه برند سبز شد.
بزرگترین جنگل مصنوعی متعلق به ذوبآهن است
رسول قربعلی نجف آبادی کارمند بخش مدیریت تحقیق و توسعه شرکت ذوبآهن که یکی از سخنرانان این کنفرانس بود، در پایان خاطرنشان کرد: احداث و نگهداری از فضای سبز به عنوان یکی از راهکارهای بهبود شرایط زیستمحیطی همواره مدنظر صنایع از جمله ذوبآهن اصفهان بود. لذا نگهداری از این مجموعهها مستلزم هزینه و دغدغههای زیادی است و ذوبآهن اصفهان با دارا بودن بیش از ۱۶ هزار هکتار فضای سبز و جنگل مصنوعی دارای بزرگترین جنگل مصنوعی در میان صنایع است که میتواند تجارب خود را در این زمینه به اشتراک بگذارد و همچنین الگوی مناسبی برای دیگر صنایع باشد.
شایان ذکر است اولین کنفرانس بینالمللی برند سبز با حضور محمد قنبری دبیرکل کنفرانس بینالمللی برند سبز، شهریار شفیعی مدیر و موسس آکادمی برند ایران، اصغر عبدلی عضو هیات عملی دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس محیطزیست و مشاور ارشد فراکسیون محیطزیست مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه