به گزارش اخبارفلزات، سهراب بهاالدینی فرماندار ویژه سیرجان در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: عملیات احداث زیرساختهای شبکه ریلی منطقه گلگهر شامل دو مرحله زیرسازی و روسازی است که زیرسازی شبکه ریلی با همت نیروهای ورزیده و نخبه شرکت توسعه، عمران و مدیریت منطقه گلگهر شامل انجام کلیه عملیاتهای خاکی، احداث ابنیه فنی شامل ۱۵ پل آبرو، ۴ تقاطع غیرهمسطح زیرگذر و ۵ تقاطع غیرهمسطح روگذر در اولویت برنامههای عمرانی قرار گرفت.
وی حجم عملیات خاکی زیرسازی شبکه ریلی را یک میلیون مترمکعب، خاکبرداری و خاکریزی اعلام کرد و افزود: این عملیات با هزینه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است. علاوه بر این در بخش روسازی شبکه ریلی منطقه گلگهر با برنامهریزی تخصصی، ۷۵ کیلومتر شبکه ریلی با بهرهگیری از ۹۰۰ تن ریلی ملی ساخت شرکت ذوبآهن اصفهان اجرا شده است.
فرماندار ویژه سیرجان در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه ریلی با یاریگرفتن از توان تولید داخلی و همچنین توانمندی پیمانکاران بومی شکل گرفته است. این طرح یکی از شاخصترین پروژههای ریلی حوزه صنعت در ایران اسلامی محسوب میشود و ایستگاه مبادلهای آن با ۲۹ خط موازی ریلی، عریضترین ایستگاه ریلی اجرا شده در سطح کشور به شمار میآید.
شایان ذکر است که این پروژه بهصورت ۶ خط آنتنی طراحی و اجرا شده است که خوشبختانه حدود ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرفیت حمل بار آن نیز در سال ۱۰ میلیون تن است.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه