به گزارش اخبارفلزات، مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهرهبرداری مترو سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل UIC۵۴ نیاز دارد، اظهار داشت: تولید این ریل در ذوبآهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است. کمبود نقدینگی و تحریمها مانع ورود ریل شد که با تولید ریل UIC۵۴ بر اساس استانداردهای بینالمللی و با کیفیت مطلوبی، خودکفایی در این بخش را شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد میشد، افزود: با شدت گرفتن تحریمها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، گفت: تولید ریل در ذوبآهن اصفهان نهتنها صرفهجویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور میشود، بلکه دغدغه این مجموعه را برای تامین ریل از بین برده و وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش داده است.
شایسته بیان کرد: ریل ذوبآهن اصفهان، پس از کنترل و بازرسی، برای متروی تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژهای برخوردار است، ارسال شده و مطمئنا استفاده مترو تهران از تولیدات داخلی، سایر کلانشهرها را هم که دارای مترو هستند برای استفاده از این نوع ریل ترغیب میکند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار از ریل ملی ۶۰E۱ ذوبآهن اصفهان جهت تعمیر و نگهداری خط ۵ مترو تهران و حومه استفاده شد که از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه