به گزارش اخبارفلزات، حمیدرضا عظیمیان، در این جلسه اظهار داشت: راهبرد فولاد مبارکه توسعه سبد محصولات و حمایت از صنایع مختلف و تولیدکنندگان کشور بوده است. به همین منظور، سبد محصولات خود را در طول سالهای گذشته، ازنظر کمی و کیفی توسعه داده و حتی به دنبال راهاندازی خطوط جدید برای تأمین پایدار و کامل ورقهای فولادی موردنیاز صنایع است.
وی تأکید کرد: در همین خصوص، مراکز خدماتی فولاد مبارکه نیز باید با استراتژیهای فولاد مبارکه در جهت حمایت از صنایع خرد همگام باشند و برنامهها و اهداف خود را در همین راستا تدوین و اجرا کنند.
به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، مأموریت اصلی مراکز خدماتی این شرکت تأمین کالای موردنیاز شرکتهای کوچک کشور و ارائه خدمات موردنیاز به مشتریان در اقصی نقاط میهن اسلامی است.
عظیمیان با اشاره به تحریم خود و شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه جزو معدود شرکتهایی است که در ایران تاکنون ۳ مرتبه از طرف آمریکا مورد تحریمهای ثانویه قرار گرفته و خوشبختانه علیرغم این تحریمها توانسته با تمام توان به تولید و افزایش ظرفیت خود ادامه دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به صندوق دولت را یکی دیگر دستاوردهای فولاد مبارکه در شرایط تحریم دانست و اظهار امیدواری کرد این شرکت در آینده نیز بتواند بهمنظور خدمت به کشور و حمایت از دولت، پرتوانتر از همیشه به کار تولید و صادرات همت گمارد.
در ادامه این جلسه، مدیران هلدینگ آتیه و متیل و برخی شرکتهای مراکز خصوصی به ارائه دیدگاههای خود و چالشهای پیشروی بازار بهویژه مشکلات موجود برای خردهفروشی و تأمین نیاز شرکتهای کوچک و تولیدکنندگان خرد پرداختند.
بیشتر مشکلات به توزیع نامناسب کالا، محدودیت در بازار و عدم تکمیل ظرفیت تولید سایر شرکتهای تولیدکننده ورقهای فولادی مربوط است
در ادامه، طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریبا ظرفیت تولید ورقهای فولادی و میزان تقاضا در کشور ما برابر است و کمبود آنچنانی ندارد.
وی بیشتر مشکل موجود را شیوه توزیع کالا و محدودیت در بازار و عدم تکمیل ظرفیت تولید سایر شرکتهای تولیدکننده ورقهای فولادی در کشور دانست و تصریح کرد: جهت رفع این مشکلات لازم است موانع موجود بر سر راه تولید با حداکثر توان در شرکتهای تولیدکننده ورق فولادی برطرف شود و امکان عرضه مستقیم و حذف موانع موجود فراهم آید.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: با پیگیری مکرر و همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، مشکلات و چالشهای موجود برطرف شده و انشاءالله در آیندۀ نزدیک، سایر مشکلات نیز با همکاری و همدلی برطرف خواهد شد. درعینحال نیاز است مراکز خدماتی بیشازپیش جهت شناسایی مصرفکنندگان خرد تمامی نقاط کشور و تأمین نیاز این کارگاهها و شرکتها با حداکثر توان اقدام کنند. ضمن اینکه فولاد مبارکه و بهطور مشخص معاونت فروش و بازاریابی شرکت این آمادگی را دارد که تا حد امکان با توجه به شرایط و دستورالعملهای اعلامشده، نیاز این شرکتها را تأمین کند. در بخش پایانی این جلسه و پس از تحلیل وضعیت بازار، با توجه به چالشهای مطرحشده، راهکارهای بهینهسازی شرایط موجود از سوی حاضران مورد بررسی قرار گرفت.
ثبت دیدگاه