شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024 ساعت ×
سه فولادساز بزرگ کشور اصلی‌ترین سهامداران فولاد مکران
24 فروردین 1400 - 16:03
شناسه : 10387
مجموعه فولاد مکران که در مراحل نخست و دوم احداث آن، یک واحد تولید آهن‌اسفنجی، دو واحد گندله‌سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی پیش‌بینی ‌شده است، با سرمایه‌گذاری توسعه‌ای سه شرکت فولادساز بزرگ همچون فولاد‌مبارکه اصفهان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به بهره‌برداری خواهد رسید.
ارسال توسط : منبع : دنیای اقتصاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عبدالرحیم کردی مدیرعامل و رییس هییت‌مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار، اظهار داشت: بخشی از فعالیت‌های که هم‌اکنون در چابهار انجام می‌شود، تحت‌تاثیر نگاه بین‌المللی و اهتمام ویژه دولت‌های مختلف به این شهرستان است. همچنین در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، شاهد اقدامات مناسبی بوده‌ایم، به طوری که طی یک سال گذشته حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چابهار صورت گرفت.

وی با اشاره به عملیاتی شدن مجموعه پتروشیمی چابهار، افزود: ۶ واحد پتروشیمی با تولید حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول به صورت سالانه آغاز شد. در این راستا، مجموعه فولاد مکران در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار برای ساخت یک واحد تولید آهن‌اسفنجی، دو واحد گندله‌سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی احداث خواهد شد. این مجموعه، در آینده‌ای نه چندان دور در زُمره بزرگ‌ترین مجتمع‌های فولاد کشور قرار می‌گیرد.

رییس هییت‌مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار در پایان خاطرنشان کرد: محصولات مجموعه فولادسازی منطقه آزاد چابهار کاملا صادراتی بوده و سه شرکت فولادساز بزرگ شامل فولادمبارکه اصفهان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که ۷۷ درصد تولید فولاد کشور را دراختیار دارند، جزو سه صاحب اصلی این مجموعه هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.