سه شنبه, ۲۹ آبان , ۱۴۰۳ Tuesday, 19 November , 2024 ساعت ×
سیستم الکتریکی لکوموتیوهای ذوب‌آهن بازسازی شد
29 تیر 1400 - 12:42
شناسه : 15325
مدیر راه‌آهن و ترابری شرکت ذوب‌آهن گفت: دایره جریه (دپو تعمیرات لکوموتیوها) مدیریت راه‌آهن و ترابری تعمیر و نگهداری وسائل نقلیه ریل رو را برعهده دارد و در این راستا تعداد ۲۸ دستگاه لکوموتیو در سه تیپ مختلف آلمانی، روسی و چینی و در مجموع ۳۲۰ وسیله نقلیه ریل رو را اعم از لکوموتیو، واگن‌های لبه کوتاه، واگن‌های لبه بند، جرثقیل‌های ریلی، کالسکه‌های چدن و سرباره و شمش‌کش و دامکار را در برنامه‌های تعمیر و نگهداری سالیانه، ماهیانه و روزانه در دستور کار خود قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، احمد لادریان مدیر راه‌آهن و ترابری شرکت ذوب‌آهن، اظهار داشت: این تعمیرات بیشتر در دو دسته تعمیرات مکانیکی، برق و الکترونیک قرار می‌گیرند که با توجه به تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های مختلف بین‌المللی به دست پرتوان پرسنل سختکوش دایره جریه و همکاری مدیریت‌های سفارشات، خرید داخلی و خرید خارجی تاکنون محقق شده و فرایند حمل و نقل ریلی مواد اولیه، چدن، سرباره و محصولات نوردی همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر لکوموتیوهای تیپ TGM۴ و TGM۶ روسی با بیش از ۴۰ سال قدمت، سیستم‌های الکتریکی اعم از سیم‌کشی و سیستم‌های کنترل و فرمان الکتریکی فرسوده شده است، افزود: مدیریت راه‌آهن و ترابری به پشتوانه تخصص و سختکوشی پرسنل تعمیرات این مدیریت تصمیم گرفت تا برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته نسبت به نوسازی کامل سیستم‌های الکتریکی این لکوموتیوهای روسی اقدام نماید و در شروع کار سه دستگاه لکوموتیو روسی به شماره‌های ۰۰۵ و ۰۰۹ و۰۰۱۰ را که مشکلات الکتریکی بیشتری داشتند انتخاب و در این راستا ابتدا لکوموتیو ۰۰۵ و سپس لکوموتیو ۰۰۹ در سال ۱۳۹۹ به طور کامل مورد تعمیرات اساسی سیستم الکتریکی قرار گرفتند.

مدیر راه‌آهن و ترابری شرکت ذوب‌آهن در پایان با اشاره به عمده فعالیت‌های این تعمیرات،خاطرنشان کرد: تعمیرات فوق شامل دمونتاژ کامل کلیه قطعات و سیم‌های الکتریکی لکوموتیو(۲۰۰۰ متر سیم)، اصلاح مسیرهای کابل‌ها و سیم‌ها در لکوموتیو و تابلوهای الکتریکی و کنسول اپراتوری، سیم‌کشی کامل دو هزار متر سیم نسوز سیلیکونی با روکش فایبرگلاس جهت مقاومت بیشتر در مقابل حرارت و گازوییل و انواع روغن‌ها، کالیبره نمودن قطعات ابزار دقیق، دماسنج‌ها، فشار سنج‌ها و …، طراحی وکالیبره کردن مدارات کنترل امنیت فرمان در قسمت تعویض دنده (مارش)، اجرای مدارات پمپ روغن‌کاری موتور دیزل، طراحی و نوآوری مدار کنترل حرارت آب لکوموتیوها که در صورت بالا رفتن دما از مقدار مجاز باعث خاموشی موتور دیزل لکوموتیو می‌شود تا آسیب نبیند، تعمیر برد الکتریکی کنترل اتوماتیک سیستم گیربکس هیدرولیک و باز طراحی مدارات روشنایی چراغ ها و تغییر لامپ‌های قدیمی و پروژکتورها به نوع LED  است.

شایان به ذکر است که لکوموتیو ۰۰۱۰ که طی سال ۱۳۹۴ از بهره‌برداری خارج شده بود، در دست تعمیر و اورهال الکتریکی و مکانیکی قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.