به گزارش اخبارفلزات، عباس قنبری معاون مالی و اداری ایمیدرو در این مراسم، اظهار داشت: به رغم اینکه طی سالهای اخیر تلاشهایی در جهت شناسایی و تقویت جایگاه نیروی انسانی برای تعالی سازمانی انجام شده است، اما همچنان نیازمند نگاهی نو به این مهم هستیم.
وی با تاکید بر اینکه «مدل ۳۴۰۰۰ منابع انسانی» بومی است، افزود: این باعث افتخار است که بتوان با مدل بومی، نقاط ضعف فرایندهای فعلی را شناسایی و راهکارهای برای تقویت آنها ارائه کرد.
معاون مالی و اداری ایمیدرو گفت: ایمیدرو به منظور حرکت در مسیر تعالی سازمانی، نیاز به نتایج واقعی و ملموس این مدل ارزیابی دارد.
اجرای سه عامل برای جهتدهی به مدل ۳۴۰۰۰
حمید رضا یعقوبی سرارزیاب مدل ۳۴۰۰۰، ابتدا با ارائه تصویری کلی از مدل مورد اشاره، بیان کرد: در این مدل هفت فرایند اصلی به عنوان «اصول بنیادین» وجود دارد. علاوه بر این اخلاق محوری، چابکی و انعطاف پذیری، شفافیت و سلامت، عدالت محوری و همه گیری، مشارکت، پاسخگویی و قانون مداری جزو فرایندهای اصلی این مدل هستند.
وی در عین حال به سه عامل جهت دهنده در مدل ۳۴۰۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: «نوآوری و مدیریت دانش»، «اخلاق، ارزشها و فرهنگ سازمانی» و «رهبری و استراتژی منابع» به عنوان جهت دهنده و توانمندساز عمل میکنند.
سرارزیاب مدل ۳۴۰۰۰، اذعان داشت: توانمندسازها موجب شکلدهی توانمندیها برای استقرار فرایندهای منابع انسانی و همزمان سبب شکلگیری نتایج منابع انسانی و سازمانی نیز میشوند. از این رو نتایج اجرای این مدل شامل کارایی دستگاه اجرایی، خوشنامی و تصویر سازمانی و مسئولیتهای اجتماعی، سلامت اداری، تکریم ارباب رجوع، مکانیزمهای الکترونیک، نتیجهگرایی و بازآفرینی خدمات دولتی و همچنین کیفیت و ارزش آفرینی خدمات دولتی، است.
یعقوبی در پایان با اشاره به ویژگیها کمی مدل فوق، خاطرنشان کرد: برای امتیازدهی این مدل، تعداد ۲۱ بند برای توانمندشدن و فرایندهای منابع انسانی وجود دارد که مجموع امتیازها به ۳۴۰۰۰ میرسد.
مدل ارزیابی ۳۴۰۰۰ مدیریت منابع انسانی منعکسکننده پنج سطح مختلف است که شامل A1 تا A4 (سطح متعالی و بهینه)، B1 تا B4 (سطح پیشرفته)،C1 تا C4(سطح میانی)، D1 تا D4 (سطح مقدماتی) و E (سطح مبتدی) یک سازمان میشود.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه