دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت ×
طلا، راست‌قامت در مقابل دلار
22 اردیبهشت 1401 - 13:55
شناسه : 27718
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا امروز پنج‌شنبه 22 اردیبهشت ماه، با توجه به کاهش بازدهی دلار و خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا با ۱.۷ درصد افزایش به یک هزار و ۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰٫۰۹ درصد رشد، یک هزار و ۸۵۵ دلار و ۴۰ سنت را ثبت کرد.
پس از اینکه داده‌های اقتصادی نشان داد تورم همچنان بالا است، اما بعید به نظر می‌رسد که بانک مرکزی ایالات‌ متحده را به سمت مسیر تهاجمی‌تر سیاست پولی سوق دهد. دلار کاهش یافت و تقاضا برای طلای دلاری را افزایش داد. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای خریداران خارجی جذاب می‌کند؛ در حالی که بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه، اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه گذشته، ۰.۳ درصد رشد یافت که کم‌ترین افزایش از ماه اوت است. در مقابل، افزایش ماهانه ۱.۲ درصدی شاخص قیمت مصرف‌کننده طی ماه مارس، بزرگ‌ترین افزایش از سپتامبر سال ۲۰۰۵ است.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده پس از اینکه داده‌ها نتوانست نگرانی‌ها را کاهش دهد که برنامه فدرال رزرو برای کاهش افزایش قیمت‌ها ممکن است باعث رکود شود، افت پیدا کرد. فدرال رزرو، طی هفته گذشته نرخ بهره خود را ۰٫۵ درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین افزایش در ۲۲ سال گذشته است؛ زیرا به سمت کاهش سیاست پولی بسیار آسان دوران همه‌گیری و تلاش برای مبارزه با تورم فزاینده حرکت می‌کند.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۵۷ سنت رسید؛ در حالی که پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۹۰ دلار و ۶۴ سنت و پالادیم با ۰.۷ درصد کاهش به دو هزار و ۲۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.