دوشنبه, ۲۶ آذر , ۱۴۰۳ Monday, 16 December , 2024 ساعت ×
عملیات مونتاژ دودکش جدید کائوپ‌های کوره بلند شماره دو آغاز شد
16 آذر 1399 - 5:53
شناسه : 2574
پیرو شکستگی دودکش کائوپرهای کوره بلند شماره 2 در مهرماه سال جاری با حضور همه جانبه پرسنل کارگاه تعمیر تجهیزات مدیر مهندسی برنامه ریزی ونظارت بر نگهداری وتعمیرات و مدیریت نسوز شرکت دود کش جدید کائوپرها ساخته و عملیات مونتاژ آن آغاز شد.
ارسال توسط :
پ
پ

محمدرضا یزدان پناه مدیر مهندسی برنامه ریزی ونظارت بر نگهداری وتعمیرات شرکت در این ارتباط گفت: همزمان با مورد فوق ساخت قسمت آسیب دیده لوله مربوط به مسیر ورودی هوای گرم واحد PCI   نیز توسط کارگاه اسکلت فلزی وآهنگری در برنامه قرار گرفت و این لوله به قطر ۲۶۰۰میلیمتر و طول ۱۰متربا وزن تقریبی ۷تن و دو مجموعه زانو۳۰ درجه با قطر ۲۶۰۰ و با وزن تقریبی ۳٫۲تن ظرف مدت ۴۸ ساعت ساخته و به محل منتقل گردید تا  پس از اتمام عملیات دمونتاژ (و در صورت آسیب جدی به لوله مزبور) در برنامه تعویض قرار گیرد.
وی با بیان این که همزمان با موارد فوق تهیه نقشه های دودکش جدید ومتعلقات جانبی مربوطه، توسط واحد طراحی این مهندسی شروع و نهایتا در ۱۹۵ شیت به انجام رسید (به ارتفاع حدود ۷۰متر و بیشترین قطر ۷متر و کمترین قطر ۳٫۸ متر و به وزن ۷۷۶۶۲ کیلوگرم) که تهیه این تعداد نقشه در این بازه زمانی در نوع خودکم سابقه بوده است، افزود: پس از آن مرحله تکنولوژی اسکلت فلزی توسط واحد برنامه ریزی وتکنولوژی این مهندسی صورت پذیرفت و با تهیه متریال و ملزومات مورد نیاز، کار عظیم ساخت دودکش مزبور برنامه ریزی شد.
یزدان پناه افزود: با توجه به ابعاد بسیار بزرگ قطعه مذکور(قطر تقریبا ۷متر) وطبیعتا فضای محدود کارگاه و نیز محدودیت های ساخت قطعات در خارج از کارگاه  ، در نهایت بعد از حدود ده روز اولین و بزرگترین قطعه ساخته و پس از عملیات سندبلاست و رنگ آمیزی به محل منتقل وآماده مونتاژ گردید.
وی تاکید کرد: ساخت کل این سازه عظیم فلزی، به صورت ۵ تکه برای قسمت مخروطی شکل به طول ۱۶٫۵ متر و به صورت ۶ تکه برای قسمت لوله ای شکل به طول ۵۴ متر انجام شد و سایر متعلقات نظیر ۷۰ متر راه پله اضطراری و ۲ مجموعه پلاتفرم تعمیراتی اطراف دود کش و… نیز با وجود تمام مشکلات اعم از تاخیر در تامین متریال و ملزومات، در بازه زمانی ۲ ماهه انجام شد که برگ زرین دیگری از فعالیت های مجموعه کارگاه های ساخت و ستاد مدیریت مهندسی نت  محسوب می شود.
مدیر مهندسی برنامه ریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات شرکت افزود: علیرغم تنوع و حجم بالای ساخت قطعات سنگین و فوق سنگین در کارگاه اسکلت فلزی وآهنگری طی ماه های گذشته( چهار مجموعه پاتیل فولاد، چهار مجموعه واگن دامکار، سه مجموعه غبار بر راه آهن، چهار مجموعه تاندیش فولادسازی، رام کالسکه چدن بر و…. ) با کارشبانه روزی پرسنل غیرتمند این کارگاه، هیچگونه اختلالی در ساخت قطعات سایر بخش های کارخانه نیز ایجاد نگردید.
گفتنی است؛ در این پروژه مدیریت های کوره بلند، راهبری ماشین آلات، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، سفارشات وکنترل کالا، خرید تجهیزات و شرکت توسعه صنعت لنجان مشارکت دارند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.