به گزارش اخبارفلزات، محمود لندی معاون بهرهبرداری شرکت فولاد خوزستان، اظهار داشت: به دنبال محدودیتهای گسترده برق و به منظور استفاده بهینه از فرصت پیش آمده، با تشکیل کارگروهی متشکل از تمامی خبرگان فولاد خوزستان در فاز اول، محاسبات لازم جهت حداقل برق مورد نیاز برای حفظ شرایط ایمن برای نیروی انسانی و تجهیزات صورت گرفت تا از خسارات جبرانناپذیر به شرکت جلوگیری به عمل آید؛ در فاز بعدی به بررسی منابع موجود و در دسترس شامل قطعات یدکی و عمومی، نیروی انسانی موجود و پیمانکاران، ماشین آلات و ابزارآلات لازم و نیز با سرعت و دقت اطلاعات فعالیتهای باقیمانده که نیاز به توقف و خاموشی بخشهایی و یا کل شرکت دارند و همچنین تعمیرات سالیانه برنامهریزی شده برای ماههای بعد مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت برنامه تعمیراتی تدوین و نحوه پایش مصوب شود؛ از طرفی با توجه به احتمال تغییر در شرایط محدودیت برق سناریوی دیگری که توازن تولید در آن لحاظ شده بود مدنظر قرار گرفت تا شرایط تولید نیز در صورت تامین برق دچار نوسان یا چالش نشود. لذا بیشک شرکت فولاد خوزستان شرایط برق کشور را درک خواهد کرد و برای جلوگیری از خاموشیهای شهری با برق منطقهای استان کمال همکاری را دارد.
وی اجرای موفقیتآمیز فعالیت در مدار آوردن سوییچگیر ۳۳ کیلو ولت را نقطه عطف تعمیرات دانست و افزود: با قطع چهار پست زمزم یک، دو، ۹ و ۱۰، در تاریخ ۲۱ تیرماه، تعمیرات از ساعت ۸ صبح آغاز و با جابجایی کابلها و مفصل زدن آنها، کار پروژه اتمام و جهت وصل به بهرهبرداری برق اعلام شد. در نهایت با برداشتن ضمانتنامهها در ساعت ۳:۵۰ صبح تمامی پستها برقدار شدند. توقف مشترک فولادسازی با هماهنگی واحدهای مختلف فولادسازی و سایر واحدهای تولیدی با محوریت واحد توزیع و تعمیرات برق، در تاریخ ۲۳ تیرماه به مدت ۱۲ ساعت انجام شد؛ در این تعمیرات پستهای برق ۶۰۹، ۶۳۱، ۸۰۰، ۳۸۸ و سایر پستهای جانبی تغذیهکنندهی سایت فولادسازی و باس ۵۳ ایستگاه اصلی برق با حضور گروههای بهرهبرداری و تعمیرات واحد توزیع و تعمیرات برق انجام شد.
معاون بهرهبرداری شرکت فولاد خوزستان، گفت: در بخش فولادسازی، کوره ۶ اقدام به نوسازی، در کوره ۳ با اصلاح طرح زیر کوره قابلیت استفاده از پاتیل سرباره ۳۰ متر مکعبی فراهم شد، در کوره ۲ با برنامهریزی ۱۹۶ ساعته، اقدام به تعویض گیردر (نگهدارنده کوره) سرباره و مذاب، نوسازی، اصلاح و تقویت گیردر شارژینگ فلور (محوطه شارژکوره)، تقویت ستون شمالی سمت پاتیل سرباره، تعویض ورقهای کاناپی هود، ورقهای کله قندی سمت تخلیه، تا تاریخ ۲۴ تیر ماه با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال اجراست. همچنین در کوره ۴ تعویض ورقهای کاناپی هود، تعویض ستون اصلی، اصلاح گیردر، بتنریزی سطح شارژینگ فلور و تعویض ورقهای کله قندی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا تاریخ ۲۴ تیر در حال اجراست؛ در کوره ۵ نیز برنامه تعویض ترانس کوره با طرح جدید ترانسفرکار برنامهریزی شده است.
لندی با اشاره به اجرای موفقیتآمیز طرح جابجایی کلید ایزوله جرثقیلهای آیل کوره، ادامه داد: این طرح به منظور بهبود ایمنی جرثقیلهای سقفی در حال اجراست که تا به امروز با پیشرفت ۵۰ درصدی مواجه بود. تعمیرات سیلوی A2 میکسبین حمل طرح ۵۵ روزهی دیگری بود که در مدت زمان محدودیتهای برق صنایع در حال اجراست.
وی از توقف ۷ روزهی ماشین ریختهگری اسلب خبر داد و یادآور شد: تلاش کردیم تا از محدودیتهای برق بیشترین بهره برده شود. در تعمیرات ۷ روزهی خط اسلب مواردی شامل تعویض میز پایان خط یک اسلب یک، بازسازی کروپکار خط یک و دو به همراه تعویض آبگرد پوش کار یک و دو در حال انجام است؛ از سوی دیگر همزمان با توقف خط اسلب، اقدام به بروزرسانی سیستم اتوماسیون آب رسانی اسلب یک و دو شد. در بخش احیا برای اولین بار اقدام به تعمیرات سالیانه دو مدول زمزم ۱ و مدول ۳ احیا ۲ شده است.
معاون بهرهبرداری شرکت فولاد خوزستان در پایان با توجه به بی سابقه بودن این حجم کار تعمیراتی در زمان محدود، دمای بالای محیط و شرایط کرونا، از هماهنگی کمنظیر میان واحدهای مختلف تولیدی و تعمیرات گفت و خاطرنشان کرد: فعالیتهای تعمیراتی در شرکت فولاد خوزستان بر پایه ایمنی و انجام بهینه صورت گرفته است. خوشبختانه در طول تعمیرات علاوه بر ایجاد شرایط بیخطر، نسبت به پایش فعالیتها اقدام شد.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه