به گزارش «فلزاتنیوز»، محمدیاسر طیبنیا طی رویداد تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت فولاد متیل، بیان کرد: تاکید بر دو رویکرد اصلی یعنی استفاده حداکثری از ظرفیتها و توسعه مستمر، از شاخصهای موفقیت گروه فولاد مبارکه و شرکتهای زیرمجموعه نظیر هلدینگ فولاد متیل است.
وی تصریح کرد: پیشینیان ظرفیتهای خوبی را در اختیار ما قرار دادند و امروز وظیفه داریم از ۱۰۰درصد ظرفیتهای موجود بهرهمند شویم و میراثدار خوبی برای میراث گذشتگان باشیم. به طور قطع اگر در کشور توسعه مستمر داشته باشیم و از ظرفیتهای موجود نیز به بهترین شکل بهرهبرداری شود، روزهای خوبی در انتظار صنعت و اقتصاد ایران خواهد بود و در نهایت شاهد سودآوری و ارزشآفرینی در کشور بیش از پیش خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در این راستا هدفگذاری فولاد مبارکه استفاده از تمام ظرفیتهای موجود است که این اتفاق در واحدهای تولیدی به وقوع پیوسته و لازم است تا استفاده حداکثری از ظرفیتهای مراکز خدماتی نیز صورت گیرد؛ به همین دلیل توسعه کمی، کیفی و متوازن در مراکز خدماتی، از جمله رویکردهای مورد نظر ماست. به منظور توسعه یکپارچه و بهرهوری حداکثری از ظرفیتهای شرکتهای گروه فولاد مبارکه، از این پس مدیریت تمامی مراکز خدماتی گروه فولاد مبارکه بر عهده هلدینگ فولاد متیل است و انتظار میرود مدیران مراکز همکاری لازم را برای طی کردن مسیر توسعه در حوزه خدمات داشته باشند.
طیبنیا مطرح کرد: لازم است تا در مراکز خدماتی با اجرای طرحهای تازه، فعالیت گسترده در پاییندست و منحصر نبودن به فعالیتهای کنونی، حداکثر رضایت مشتریان را جلب کنیم. طی سالهای اخیر، رویکرد ورود به عرصه خدمات جدید را با استفاده از نوآوری و فناوریهای تازه در پیش گرفتیم که محقق شدن این امر نیازمند تحول و فکری نو بود که با تغییر رویکرد مدیریت در فولاد متیل، شاهد ایجاد شفافیت، از بین رفتن چالشها و مشکلات، سیستمی شدن و… در این مجموعه بودیم و به تحقق اهداف مورد نظر مراکز خدماتی نزدیک شدیم. مراکز خدماتی فولاد مبارکه، بازوهای توانمند این گروه هستند و لازم است تا استفاده حداکثری از آنها صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط با فولاد مبارکه به واسطه دانش، مدیریت، بهروز بودن و… رمز موفقیت شرکتهای زیرمجموعه است؛ در واقع داشتن ارتباط نزدیک و تنگاتنگ میان زیر مجموعهها و شرکت فولاد مبارکه امری لازم و ضروری بود که با حضور رضا حیدری در هلدینگ فولاد متیل و با توسعه و گسترش ظرفیتها، همچنین برقراری ارتباط بهتر با فولاد مبارکه، انضباط مالی، افزایش سود، تامین مواد اولیه برای فولاد مبارکه در مجموعه فولاد متیل محقق شد و در مجموع تحول روبه جلویی را در این هلدینگ شاهد بودیم.
وی ابراز کرد: تحقق افق تولید ۵۵ میلیون تنی در سال ۱۴۰۴ نیازمند ایجاد زیرساخت است. از جمله این زیرساختها، ایجاد مراکز خدماتی نه تنها در داخل بلکه در خارج کشور است. برای تحقق این مهم و همچنین ایجاد زمینه صادرات در سالهای آتی، باید احداث مرکز در کشورهای همسایه را آغاز کنیم. هر چند عطش بازار داخلی صادرات فولاد مبارکه را تحت تاثیر قرار داده اما نیاز است با توجه به توسعه کمی و کیفی در حال اجرا در گروه فولاد مبارکه، زیرساختهای صادراتی برای آینده فراهم شود. در این راستا، هلدینگ فولاد متیل میتواند به عنوان مغز متفکر، ارشد و راهبردی کل مراکز خدماتی فولاد مبارکه باشد. اکنون نیز با تغییر مدیریت و حضور محمد تاجمیر ریاحی به عنوان مدیرعامل جدید فولاد متیل، انتظار میرود فعالیتهای هلدینگ فولاد متیل با سرعت بالا و چابکی و با رویکرد نوآوری و توسعه پیش برود.
رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه و رئیس هیئت مدیره هلدینگ فولاد متیل نیز در این رویداد ضمن تشکر از مدیران ارشد فولاد مبارکه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ در بدو ورود بنده به فولاد متیل، شفافیت و توسعه دو اولویت اصلی این مجموعه تشخیص داده شد. اگر فولاد متیل که مولود ۱۳۷۰ است را همزاد فولاد مبارکه بدانیم، این شرکت باید پا به پای فولاد مبارکه در شاخصهایی که فولاد مبارکه در آن پیشتاز است، رشد و توسعه یافته و سهم کمی، کیفی و متوازن در توسعه گروه فولاد مبارکه داشته باشد. در این راستا شاهد بودیم طی دو سال اخیر ارتباط عمیق بین فولاد متیل با کلیه واحدهای تخصصی در فولاد مبارکه به معنای واقعی در حوزه استراتژی این دو مجموعه برقرار شد.
وی ادامه داد: طی دو سال گذشته، زیرساختهای مناسبی برای ایجاد شفافیت و گامهای مهمی در جهت توسعه در فولاد متیل برداشته شده که امید میرود سرمایه قابل اعتمادی برای دوره جدید مدیریت در فولاد متیل باشد. بدون شک میتوان گفت یکپارچگی، تعهد، تخصص و وفاداری هیئت مدیره فولاد متیل در دوره اخیر، از عوامل موفقیت شرکت بوده که جای تشکر و تقدیر دارد.
حیدری یادآور شد: درک بنده آن است که سرمایههای انسانی و مدیریتی موجود در هلدینگ فولاد متیل و شرکتهای تابعه، فرصت مناسبی برای نگاه توسعهای است. چابکی در تصمیمگیری و پیوند مدیریت و کارکنان و منابع مالی موجود در این گروه میتواند مورد استفاده فولاد مبارکه قرار گیرد. فولاد متیل در معماری سازمانی فولاد مبارکه به عنوان هلدینگ تخصصی بازرگانی و خدماتی فولاد مبارکه شناخته شده است و در دوره جدید مدیریت که از بدنه فولاد مبارکه است، میتواند زمینهساز تحولات و اتفاقات خوبی باشد.
معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در پایان از حمایتهای مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه و همچنین از هیئت مدیره و مدیران عامل شرکتهای زیرمجموعه و کارکنان مجموعه فولاد متیل تشکر و قدردانی کرد.
محمد تاجمیر ریاحی، مدیرعامل جدید هلدینگ فولاد متیل نیز در این مراسم بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه مانند یک دانشگاهی است که نیروهای متخصص و دارای تجربه و دانش را پرورش داده و وارد صنعت کشور کرده است. با توجه به تجربیات مراکز خدماتی، انتظار داریم هلدینگ فولاد متیل نقش محوری در تامین، ارائه خدمات و توزیع محصولات فولاد مبارکه به تمام مصرفکنندگان کشور به ویژه مشتریان خرد داشته باشد و با ایجاد پایگاه خدماتی و توزیع محصولات فولادی، به جایگاه توزیع کننده قابل اعتماد محصولات فولادی در کشورهای همسایه دست پیدا کند.
وی تصریح کرد: ایجاد یکپارچگی و استفاده از توانمندیهای داخلی زیرمجموعههای فولاد مبارکه در راستای تحقق اهداف فولاد مبارکه، امری مهم است که امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام برداریم. شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ فولاد متیل، دارای ظرفیتهای قابل قبولی در بخشهای مختلف از طراحی صنعتی تا ساخت سازههای فولادی هستند و میتوان از این ظرفیت در جهت پیشبرد اهداف و ماموریتهای فولاد مبارکه استفاده کرد. همچنین انتظار داریم شرکتهای گروه فولاد مبارکه از ظرفیتهای موجود بهترین بهره را ببرند.
ثبت دیدگاه