به گزارش اخبارفلزات، محمدامین یوسفزاده مدیر مهندسی نورد شرکتذوبآهن اصفهان، از توسعه کارگاه شابلونسازی، ریموت و بهینه کردن تابلوهای جرثقیل ۱۹ و جایگزینی درایوهای جدید دیجیتال به جای درایوهای روسی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار داشت: طراحی، ساخت و نصب دو عدد بیرونانداز سرقیچی ریل، پس از اره و دریل به منظور افزایش سرعت برشکاری و فراهم نمودن شرایط ایمنی کار، نصب و راهاندازی دو عدد استوپر متحرک و نصب دوربین برای بالا بردن دقت طول برشکاری ریل، تولید ریل معدن تیپ R ۱۸ برای اولینبار و تولید انبوه آن، تولید ریل زبانه (ریل سوزن) برای اولینبار و تحویل آن به راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طراحی و ساخت دستگاه مارکزن دستی جهت استفاده در مواقع اضطراری، اجرای پروژه H ۳۰۰ به صورت کامل، طراحی و ساخت صفحه لیبل پرینتر، تعمیر استپر موتورهای آلتراسونیک، طراحی و ساخت تابلوی رفرنس جهت درایوهای ۲۰۴، تغییر طرح و اجرای مسیر جایگزین فرمان پنوماتیکی استمپینگ، تهیه و ترسیم نقشه پروفیباس پروژه ریل، تعمیر ریموت کنترلهای بستههای ریل، سرویس و احیاء درایوهای MC سرو موتورهای ریل، برنامهنویسی برای ریل S ۴۹ دستگاه هات پروفایل، راهاندازی سیستم ENGINERING برای PLC ونگارد و راه اندازی درایوهای رولگانهای برگشتی H۳۰۰ از اقداماتی بود که طی سال گذشته توسط همکاران نورد ۶۵۰ عملیاتی شد.
وی راهاندازی اره و دریل جدید برای سرعت برشکاری ریل، تولید ریل UIC۵۴ و ریل صادراتی R۱۸ را از جمله برنامههای نورد ۶۵۰ در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: در نورد ۳۰۰ نیز طراحی و تهیه نقشههای ساخت ترمکس طرح جدید برای محصول دوقلو در خط راست، تغییر موفقیتآمیز آرایش خط نوردی به محصول دو قلو و تولید۵۰۰ تن محصول سایز ۱۴ به روش دوقلو و همزمان تولید محصول ۲۵ انجام شد و برای سال ۱۴۰۰، اقداماتی مانند ساخت و نصب سیستم جعبهای ترمکس طرح جدید و راهاندازی آن، تولید محصول ۱۲ و ۱۴ به روش دوقلو در خط چپ و انجام پروژه بستهبندی و گره زدن محصول به روش نیمه اتومات در کنار حذف تسمه از بستهها را در دستور کار داریم.
مدیر مهندسی نورد شرکتذوبآهن اصفهان، گفت: انجام تعمیرات درجه ۲ کوره نورد ۳۵۰، تغییر طرح جرثقیل ستونی تعمیرگاه مکانیکی، ساخت رولیک بادامک مکانیزم کلاپان بستر خنککننده، حذف گریس پمپ قیچی ۶۳۰ تنی و نصب و راهاندازی سیستم گریس مرکزی لینکولن جهت گریس رسانی به قیچی ۶۳۰ تنی، تغییر طرح و رفع اشکال فلودیوایدر مربوط به سیلندرهای کاور منوبلوک و هیدرولیکی کردن جابهجا کننده ترمکس مربوط به سه قلو و برنامه افزایش تولید کلاف و توسعه صادرات کلاف، ساخت لوله مارپیچ مکانیزم حلقه ساز خط سیم، تغییر طرح کوپلینگ فیوزی گیربکس واسط قفسه های ژوکر، ساخت پوسته گیربکسهای اصلی قفسه های ۱ و ۳ دانیالی و هیدرولیکی کردن راهگاه بعد از قفسه ۱۷ از عمده برنامههای نورد ۳۵۰ در سال ۱۴۰۰ به شمار میآیند.
یوسفزاده در پایان با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ در نورد ۵۰۰ بیش از ۵۰ پروژه بزرگ نوسازی و بهسازی توسط همکاران اجرا شد، به برنامههای نورد ۵۰۰ در سال ۱۴۰۰ پرداخت و خاطرنشان کرد: انجام تعمیرات اساسی کارگاه، تعویض شاسیهای رولگانهای ورودی بستر خنککننده، تعویض تلشکی و مکانیزم گردش جرثقیل ۱۲، تعویض دوعدد بالک مربوط به جرثقیلهای پرداخت، تعویض کلمپهای ارههای کارگاه، جایگزینی سیستم مجزای هیدورلیک برای خط تولید و پرداخت نهایی، تعویض کامل فکهای مربوط به قیچیهای ۱۳۰ و ۶۳ تنی، تعویض کوپلهای مربوط به سرقفسهها، جایگزینی پروژکتورهای SMD مدل هرکولد به جای لامپهای گازی پرمصرف قدیمی در جرثقیلهای خط تولید، اصلاح و بازسازی باقیمانده شینهای جرثقیلهای پرداخت، اصلاح سیستم ترمز جرثقیلهای پرداخت از نوع مگنتی به موتور پمپ ترمزهای سه فاز، تعویض کامل لیور و قطعات مدار فرمان داخل کابین جرثقیلهای پرداخت، تعویض فتوسلهای قیچی ۱۳۰ تنی و ۶۳ تنی با فتوسلهای هات متال جدید و تعمیر سرقفسههای کارگاه، از جمله برنامههایی است که در سال ۱۴۰۰ نورد ۵۰۰ اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه