یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
۲۸میلیارد دلار ارزش ذخایر برجای کشف شده توسط ایمیدرو
09 اسفند 1401 - 14:17
شناسه : 33879
جعفری در سومین کنفرانس استیل‌پرایس مطرح کرد: وجیه‌اله جعفری، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اعلام کرد: ارزش ذخایر برجا و قطعی شده معدنی اکتشاف شده توسط ایمیدرو و شرکت‌های تابعه در سراسر کشور ۲۸میلیارد دلار است.‌
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، وجیه‌اله جعفری در سومین کنفرانس استیل‌پرایس با موضوع “اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت‌ها و چالش‌ها” اعلام کرد: این ذخایر قطعی شده در مناطق مختلف شامل سنگ‌آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال‌سنگ و همچنین شورابه است.

وی افزود: اقدام مهم دیگری که توسط ایمیدرو با کمک سازمان زمین‌شناسی در حال انجام است، تولید اطلاعات پایه در دو استان کشور و تولید نقشه‌های زمین‌شناسی با مقیاس یک پنجاه‌هزارم و اقتصادی است که منجر به آنومانی‌های جدید خواهد شد.

رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو تاکید کرد: ما به دنبال آموزش نیروی انسانی و همچنین تقویت پیمانکاران، تامین تجهیزات آزمایشگاهی و حفاری به‌ویژه در مقوله ژئوفیزیک و اکتشافات هوایی هستیم تا بتوانیم به ذخایر قطعی و عمقی برسیم.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳ دوره آموزش حفاران در کشور برگزار شده است، تصریح کرد: برای اکتشاف سیستماتیک و اطلاعات دقیق به مشاوران سطح بالا و قوی نیازمندیم.

جعفری با اشاره به اهمیت تجهیزات به روز در حوزه اکتشاف، اظهار داشت: ۲۰۰ دستگاه حفاری در کشور وجود دارد و تعدادی هم دستگاه ثبت سفارش شده و بخشی نیز وارد کشور شده است.

کاهش ریسک

وی همچنین گفت: ایمیدرو با مجموعه اقداماتی تلاش کرده با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، زمینه جذب سرمایه را فراهم سازد.

جعفری افزود: در خراسان جنوبی واحدهای فرآوری مواد معدنی از جمله طلا (هیرد) راه‌اندازی شده است.

رئیس هیئت‌عامل ایمیدرو به همکاری‌های این سازمان با دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرحی با مشارکت دو دانشگاه انجام شده است که نتیجه آن تهیه سند راهبردی ۱۴عنصر استراتژیک است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.