به گزارش فلزات نیوز، در نوزدهمین کنفرانس بینالمللی روابط عمومی و دومین جشنواره مردمداری که در سازمان مدیریت صنعتی تهران با حضور جمعی از اساتید علوم ارتباطات و روابط عمومی برگزارشد، اساتید علوم ارتباطات در خصوص عصر دیجیتال و تحولات گسترده آن سخنرانی نمودند.
آتشکار چند رسانهای ( نسخه الکترونیک و صوتی، تصویری هفتهنامه آتشکار )، پایگاه اطاعرسانی ذوب ۲۴ و گزارش مسئولیتهای اجتماعی ذوبآهن اصفهان، آثار ارائه شده مدیریت روابط عمومی این مجتمع عظیم صنعتی در این کنفرانس بودند.
برخی مباحث مطرح شده در این کنفرانس بدین شرح است: موضوع تحول دیجیتال از مباحث بسیار مهم در عصر جدید است که توجه به این مهم در حوزه روابط عمومی ضروری است. بدون توجه به حوزه دیجیتال و فنآوری صورتگرفته در این زمینه، امکان حیات و زندهبودن سازمان میسر نیست.
عصر دیجیتال، فنآوری و تحول و ثروت ایجاد میکند و هماکنون، تحول دیجیتال به یک ایدئولوژی تبدیل شده است. تحول دیجیتال، قبل از هرچیزی”نحوه ارتباط” و “صحبت کردن” متخصصان روابط عمومی با مردم را تغییر داده است. نحوه استفاده مردم از شبکههای دیجیتالی، روشهای ارتباطی را تغییر داده است. امروزه متخصصان روابط عمومی برای برقراری ارتباطات با مخاطبان خود از رسانههای اجتماعی و اپلیکیشنهای موبایل و سایر پیام رسانها استفاده میکنند.
برای موفقیت روابط عمومی در زمینه تحول دیجیتال، حمایت مدیریت عالی سازمان، سرمایهگذاری مطمئن، محیط کار چابک، تقویت فرهنگ دیجیتال، پذیرش و پیادهسازی فناوری و آموزش کارکنان، ضروری است. در استراتژی سفر تحول دیجیتال، روابط عمومی برای بقای خود باید مبتنی بر رویکرد”بیونیک” حرکت کند یعنی بتواند قابلیتهای دیجیتالی و انسانی را با هم ترکیب نموده و به خدمت گیرد.
پروفسور ساروخانی پدر علم جامعهشناسی ایران در این کنفرانس با تشریح سیر تاریخی تحول در ارتباطات انسانی در حوزههای مختلف جامعهشناسی(علائم، زبان و…. تا ارتباطات دیجیتال)، جهشهای بیامان تحولات ارتباطی را یاد آور شد و گفت: با سرعت شگرف ارتباطات دیجیتال، هماکنون به عصر “متاورس” و هوش مصنوعی رسیدیم که این دنیای تکنولوژی پیشرفته، همه ابعاد زندگی را در بر گرفته است و فواید گسترده و مشکلاتی را هم دارد.
ثبت دیدگاه