سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
آزادسازی محدوده‌های معدنی غیرفعال خراسان رضوی
28 اردیبهشت 1400 - 12:41
شناسه : 12355
معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد؛ معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: همزمان در سراسر کشور طی آیینی با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مراسم آزادسازی معادن و محدوده‌های معدنی غیرفعال گروه مواد غیرفلزی استان خراسان رضوی آماده ارائه به مزایده عمومی در خرداد ماه سال جاری شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد توکلی معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار داشت: در این آیین، ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور آزاد و مشمول مزایده عمومی شد که سهم استان خراسان رضوی از این میزان به تعداد یکصد پروانه بهره‌برداری معدنی، ۱۶۰ گواهینامه کشف معدن، ۲۸۴ پروانه اکتشاف معدنی و ۴۰۰ محدوده اکتشاف معدنی بود.

وی افزود: در این آزادسازی، مجوز دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری معدن سلب صلاحیت، دارندگان گواهینامه‌های کشف معدن سلب اولویت و دارندگان کشف معدن ابطال خواهد شد. علاوه بر این دومین مزایده عمومی واگذاری معادن غیرفعال در استان خراسان رضوی، ۸ تا ۲۷ خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

معاون معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذاری معادن حبس شده از طریق مزایده عمومی به افراد دارای اهلیت و صلاحیت است که در نخستین مزایده استانی خراسان رضوی، ۴۰ معدن و محدوده معدنی محبوس با حضور ۲۰۸ شرکت‌کننده تعیین تکلیف شد.

توکلی بیان کرد: تعداد پروانه بهره‌برداری معدنی معتبر در خراسان رضوی ۹۱۴ فقره با ذخیره ۲.۷۷ میلیارد تن و استخراج اسمی ۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن با سرمایه‌گذاری ۱۰۹ هزار و ۷۲ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۰ هزار و ۳۳۶ نفر است.

لازم به توضیح است که ۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که شامل سنگ‌آهن، منگنز، طلا، کرومیت و مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سلیس، کائولن، زغال‌سنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی می‌شود.

آیین طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های صنعت استانی و تشکل‌های بخش خصوصی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین، دستور برگزاری مزایده عمومی واگذاری ۶ هزار معدن و محدوده حبس شده را که بزرگ‌ترین مزایده کشور است، صادر کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.