سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی ۲۴۰ واحد صنعتی راکد سبزوار
14 تیر 1400 - 16:24
شناسه : 14774
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سبزوار که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، فعال نمودن واحدهای نیمه فعال و راکد است که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۴۰ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی کشور به چرخه تولید بازگشتند.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این مراسم، اظهار داشت: احیاء یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای سال جاری هدف‌گذاری شده است. لذا با احیاء هر واحد صنعتی، ۲۶ فرصت شغلی فراهم می‌شود که پیش‌بینی شد امسال از طریق بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید، افزون بر ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود.

وی افزود: طی سال گذشته نیز یک هزار و ۵۵۷ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال با تامین مالی ۳۵ هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال ۲۷ هزار نفر را فراهم کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: اکنون یک هزار و ۱۱ شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که ۸۲۸ شهرک آن عملیاتی و در حال واگذاری زمین است. البته ۴۷ هزار واحد صنعتی دیگر نیز در این شهرک‌ها فعالیت دارند.

رسولیان بیان کرد: در هر نقطه‌ای از شهرک‌های صنعتی شهرستان سبزوار و همچنین کل کشور که زمین مناسب برای واگذاری وجود داشته باشد، شرکت‌های دانش‌بنیان با اختصاص ۱۰ درصد تخفیف در ابتدای واگذاری و ۳۰ درصد تخفیف در انتهای اتمام اقساط ۴۸ ماهه آن در اولویت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تحویل زمین برای ایجاد واحدهای کارگاهی نیز با اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی درحال مطالعه است که تا پایان تیر ماه سال جاری از طریق فراخوان عمومی واگذاری آن عملیاتی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اذعان داشت: با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۲۰ پروژه زیرساختی برای صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی سبزوار و شهرستان‌های اطراف آن در قالب تفاهم‌نامه تعریف و برنامه‌های آن مشخص شده است که به‌زودی به اجرا درمی‌آید.

علی بهرامی‌زاده استاندار خراسان رضوی، تصریح کرد: با توجه به وجود شهرک‌های صنعتی متعدد در سبزوار، فراهم کردن زمینه انتقال برق به آن‌ها با مشکلاتی مواجه شده بود که با ایجاد پست فوق توزیع برق در این شهرستان، موانع پیش روی فعالیت و تولید واحدهای صنعتی برطرف می‌شود.

وی همچنین در پایان با اشاره به وجود صنایع متعدد وابسته به صنعت خودرو در شهرستان سبزوار، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های خوبی در بستر تکمیل خوشه صنعتی و شهرک صنفی درودگری فراهم شده که این شرکت با همکاری و همیاری دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان برای پشتیبانی از واحدهای صنعتی تمامی همت و حمایت خود را انجام خواهد داد.

شایان ذکر است که جمعی از معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس هییت‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان خراسان رضوی وی را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.