شنبه, ۲۴ آذر , ۱۴۰۳ Saturday, 14 December , 2024 ساعت ×
راه‌اندازی دستگاه اره و دریل جدید در ذوب‌آهن
30 شهریور 1400 - 11:02
شناسه : 18111
مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌آهن گفت: پروژه احداث یک‌دستگاه اره و دریل جهت افزایش ظرفیت تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰، وارد فاز نصب شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد‌امین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد شرکت ذوب‌آهن، اظهار داشت: تجهیزات پیشرفته این خط با وجود تحریم‌های سنگین، حدود یکماه پیش وارد شرکت شد و با راه‌اندازی آن، محدودیت‌ پیشین خط ریل برطرف شده و از این پس ریل تولید شده در ناحیه Finishing همزمان برشکاری، سوراخکاری و بسته‌‌بندی خواهد شد. در همین راستا ظرفیت تولید کارگاه ریل حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و بر همین اساس صادرات محصول استراتژیک ریل در دستورکار قرارگرفته است. در بخش بسته‌بندی نیز با تلفیق ایده‌های همکاران مهندسی نورد و تحقیق و توسعه، تجهیزات مربوطه در داخل و خارج کارخانه در حال ساخت بوده و به زودی نصب خواهند شد.

اتمام ساخت اره و دریل جدید

عباس کشتکار مجری پروژه با اعلام تکمیل عملیات ساخت تجهیز فوق توسط یکی از برترین شرکت‌های اروپایی، شروع عملیات نصب را از تاریخ ۲۰ شهریورماه جاری اعلام نمود.

وی ادامه داد: این تجهیز با هزینه تامین حدود ۹۵۰ هزار یورو، از دقیق‌ترین و سریع‌ترین نمونه‌های اره و دریل ریل موجود در دنیا بوده و عملیات نصب آن حدود یکماه برنامه‌ریزی شده است. عملیات نصب تجهیز فوق با استفاده از توان همکاران تلاشگر مدیریت‌های نورد، برنامه‌ریزی، نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان، تولید وتوزیع برق و راهبری و نگهداری ‌ماشین‌آلات و با همکاری مدیریت‌های مهندسی و نظارت، مهندسی‌بهره‌ برداری، امور فنی و برنامه‌ریزی تولید و با راهبری و نظارت مدیریت اجرایی‌پروژه‌ها در حال انجام است.

برش ۱۸ شاخه با راه‌اندازی اره و دریل جدید

مهران قمی مدیر امور هماهنگی امور مهندسی و نظارت شرکت ذوب‌آهن در پایان خاطرنشان کرد: با اضافه نمودن این دستگاه در خط سمت شمال کارگاه می­‌توان ۱۸ شاخه ۳۶ متری را درساعت برش و به صورت همزمان ۶ عدد سوراخ از قطر ۱۶ الی ۴۰ میلی‌متر بر روی ریل ایجاد نماید. همچنین عمر تیغه اره و مته‌های آن ۲ برابر بیشتر از تیغه اره و مته­‌های موجود است.

لازم به ذکر است که با نصب اره و دریل جدید پروژه­ای نیز جهت بسته‌بندی آن بر روی بسترهای پست ۱۶ و ۲۲ تیرآهن کارگاه نورد ۶۵۰ تعریف شده که در حال انجام بوده و درفاز مهندسی است. نظارت‌عالی و مهندسی طرح با محوریت مدیریت مهندسی و نظارت و فرایند تامین نیز توسط مدیریت خرید تجهیزات و قراردادهای توسعه انجام شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.