سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
آغاز همکاری مشترک وزارت صمت و نیرو
19 مهر 1400 - 17:11
شناسه : 18985
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت، معدن و تجارت، حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات ظرفیت مازاد خواهیم داشت و این ظرفیت وارد شبکه سراسری توزیع برق خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی نیازی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو با موضوع احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس رویکرد دولت سیزدهم، از ابتدای فعالیت خود هم‌افزایی و تعاملات گسترده‌ای را با وزارتخانه‌های مختلف از جمله نیرو برنامه‌ریزی کرده است. در همین راستا چند برنامه میان وزارتخانه‌های نیرو و صمت تدوین شد که تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در اولین برنامه مشترک آن دو است. امیدواریم ظرفیت‌های دو وزارتخانه با تعامل و همکاری طرفین شکوفا و مشکلات فرارو برطرف شود.

وی افزود: واحدهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی با رویکرد ملی و فرابنگاهی با سیاست‌گذاری‌های ایمیدرو و تاکیدات وزیر صنعت، معدن و تجارت این پروژه را دنبال می‌کنند. همچنین برای اجرای این تفاهم‌نامه هفت میلیارد دلار برآورد هزینه شده است.

ظرفیت مازاد ۵ هزار مگاواتی برق با احداث واحدهای جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با یادآوری اینکه ۸ هزار مگاوات میزان مصرف برق واحدهای صنعتی است، گفت: بخش صنعت خود ۲٫۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کند که با احداث۱۰ هزار مگاوات حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات ظرفیت مازاد خواهیم داشت که این ظرفیت وارد شبکه توزیع برق خواهد شد.

نیازی با اشاره به اینکه بسته ویژه‌ای را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی دو دستگاه وزارت صمت و وزارت نیرو طراحی نموده‌ایم، بیان کرد: امیدواریم در بازه زمانی ۲۴ ماهه بتوانیم این طرح‌ها را با تعامل وزارت نیرو عملیاتی نماییم. همچنین در حوزه‌های دیگر مانند تسهیل مجوزها و مشوق‌ها نیز در تلاش داریم تا سرمایه‌گذاری‌های پایدار ایجاد کنیم و خوشبختانه در این برنامه‌ها نگاه ویژه‌ای به ساخت داخل و فعال‌تر شدن ساخت تجهیزات نیروگاهی داریم.

گفتنی است، مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن با حضور وزاری صمت و نیرو، مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.