سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
ارجاع طرح توسعه پایدار و زنجیره فولاد به کمیسیون
27 مهر 1400 - 13:13
شناسه : 19348
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی گزارش شور دوم کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، با ارجاع آن به کمیسیون صنایع و معادن جهت اعمال نظر دولت جدید، موافقت کردند.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نمایندگان در صحن علنی امروز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون صنایع و معادن در خصوص طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در اجرای تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین‌نامه داخلی مجلس با ارجاع آن به کمیسیون صنایع و معادن جهت اعمال نظر دولت جدید با ۲۰۳ موافق، ۴ مخالف، ۳ ممتنع از ۲۴۶ نماینده حاضر موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف ریاست مجلس در تشریح دلایل ارجاع این طرح به کمیسیون صنایع و معادن، اظهار داشت: از آنجایی که بررسی این گزارش زمان‌بر است، نیاز به بازنگری مجدد دارد و به دلیل تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت و دولت آن‌ها نیز نظراتی در این زمینه دارند که اعضای کمیسیون نیز آن‌ها را قبول داشتند. لذا باید نظریاتشان در این گزارش اعمال شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تبصره (۱) ماده (۴۵) آیین‌نامه داخلی مجلس مواردی آمده که در هییت‌رییسه استنباطمان این است که نمی‌توان یک لایحه و طرح را به عنوان گزارش در صحن علنی آورد. لذا بر اساس ماده ۱۵۲ آیین‌نامه داخلی به این نتیجه رسیدیم که آن را به رأی نمایندگان بگذاریم تا اگر موافقت کنند این گزارش به کمیسیون بازگردد و نظر دولت گرفته شود تا به صورت جامع‌تر، مجدد در صحن مجلس آن را ارائه کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.