سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
برداشت ۸٫۷ میلیون تن سنگ‌آهن از مجتمع سنگان خواف
11 آبان 1400 - 14:11
شناسه : 19995
مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: ۸.۷ میلیون تن سنگ‌آهن در نیمه نخست سال جاری توسط شرکت‌های معدنی فعال در این مجتمع برداشت شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن جعفری مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف، اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن باطله‌برداری توسط پیمانکاران در مجتمع سنگان انجام شده است. میزان تحویل کلوخه سنگ‌آهن این مجموعه به سرمایه‌گذاران در مدت یاد شده ۴.۸ میلیون تن بود. سرعت بخشی به اجرای برنامه‌ها و رفع موانع و اصلاح طرح‌های کوتاه مدت برای تامین سنگ‌آهن کلوخه در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با برگزاری مناقصه‌ای، بخش خصوصی برای یک دوره پنج ساله عملیات استخراج و باطله‌برداری از معادن سنگان را در قالب گروه‌های الف و ب به منظور تامین پایدار خوراک کارخانه‌های کنسانتره سنگ‌آهن و گندله سنگ‌آهن عهده‌دار شد که خوشبختانه این کار به طور منظم در حال انجام است.

گفتنی است، مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف به عنوان یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن در جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن، ۱۵ میلیون تن گندله سنگ‌آهن و پنج میلیون تن سنگ‌آهن در ایران محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.