سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
ارتقای روابط اقتصادی به موازات مناسبات سیاسی و فرهنگی
16 آبان 1400 - 13:23
شناسه : 20168
وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتقای تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه را از جمله اولویت‌ها و سیاست‌های مهم جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در این حوزه به طور ویژه با کشور پاکستان تعاملات را تقویت خواهیم کرد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در اختتامیه نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان، اظهار داشت: در دو روز برگزاری نشست مشترک مذاکرات خوبی داشتیم و جلسات در فضای کاملا کارشناسی و صمیمی برگزار شد که در این راستا به توافقات خوبی نیز دست یافتیم.

وی با بیان اینکه اقدامات عملیاتی برای اجرایی شدن توافقات از همین امروز آغاز می‌شود، افزود: حدود دو ماه دیگر هییتی از ایران برای مرور توافقات و اجرای توافقات جدید راهی پاکستان خواهد شد؛ در یک هدف مشترک می‌خواهیم تا دو سال آینده سطح مبادلات تجاری دو کشور به پنج میلیارد دلار برسد که رسیدن به این هدف قابل دسترسی است و با تحقق آن روابط میان دو کشور از سطح کنونی فراتر خواهد رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به روابط سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، خاطرنشان کرد: روابط اقتصادی نیز باید به موازات روابط سیاسی و فرهنگی رشد و تقویت شود. لذا نهمین اجلاس کمیته مشترک تجاری دو کشور نقطه عطفی در تحقق اهداف اقتصادی دو کشور است.

گفتنی است، در پایان این نشست سه موافقت‌نامه شامل نتایج اجلاس نهم، همکاری‌های نمایشگاهی و اتاق تهاتر میان طرف ایرانی و پاکستانی به امضا رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.