چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کاهش ۵۰ درصدی عرضه زغال‌سنگ هند
28 آذر 1400 - 10:36
شناسه : 21973
براساس گزارش‌های منتشر شده، در تاریخ ششم ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱، انجمن تولیدکنندگان انرژی هند (ICPPA) اعلام کرد که ذخایر زغال‌سنگ عرضه‌شده به نیروگاه‌های تحت کنترل (CPP) به ۴۰ تا ۵۰ درصد از نیاز کاهش یافته است. کاهش موجودی زغال‌سنگ، بیشترین تاثیر را بر روی صنعت آلومینیوم این کشور گذاشت.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کاهش موجودی زغال‌سنگ و عرضه آن به صنایع پایه، موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در این صنایع خواهد شد. از آن جمله می‌توان به صنعت آلومینیوم اشاره کرد که درصورت عدم امکان تامین زغال‌سنگ، واردات این فلز به هند افزایش خواهد یافت. لذا اتحادیه تولیدکنندگان انرژی هند از وزارت نیروی این کشور درخواست کرد که به‌سرعت نسبت به تامین منابع زغال‌سنگ به نیروگاه‌های فعال (CPP) اقدام کند.

به‌طور متوسط، ‌صنایع وابسته به انرژی در هند کم‌تر از ۵۰ درصد از نیاز زغال‌سنگ خود را دریافت می‌کنند. از سوی دیگر، هر نوع تعلل در تامین انرژی به واحدهای تولید آلومینیوم که منجر به تعطیلی واحد ذوب شود، مخرب خواهد بود؛ چراکه جبران آن ۱۲ ماه زمان می‌برد. در این بازه زمانی، شاهد بیکار شدن کارگران و ضررهای اقتصادی جبران‌ناپذیری خواهیم بود که همگی پیکره صنعت رو به رشد آلومینیوم این کشور را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

به‌گفته انستیتوی آلومینیوم هند،‌ فرایند تولید آلومینیوم، مرحله‌ای دقیق و ۲۴×۷×۳۶۵ روزه است که نباید به‌هیچ‌عنوان در آن خللی ایجاد شود. اختلال در تامین انرژی، ازجمله مخرب‌ترین مشکلات این صنعت انرژی‌بر محسوب می‌شود.

صنعت آلومینیوم هند به‌منظور تامین بخشی از نیاز خود، نیروگاه اختصاصی با ظرفیت ۹۴۰۰ مگاوات و با صرف ۵۰ هزار کرور روپیه هزینه (کرو معادل ۱۰ میلیون است) راه‌اندازی کرده است. این صنعت تنها در صورتی قادر به تداوم تولید خواهد بود که سالانه ۵۵ میلیون تن زغال‌سنگ در اختیار داشته باشد.

گفتنی است، صنعت آلومینیوم هند جهت تامین مابقی زغال موردنیاز خود در مجاورت مناطقی غنی از زغال‌سنگ، واحد تولیدی راه‌اندازی کرده است تا بتواند به‌راحتی از نیروگاه‌های انرژی با سوخت فسیلی، بهره‌برداری کند. با این وجود، این صنعت کاملا تحت‌تاثیر کمبود زغال قرار دارد. به‌تازگی صنعت آلومینیوم این کشور از وزارت سوخت، راه‌آهن و انرژی درخواست کرده که تا این صنعت رو به رشد را در اولویت تامین زغال‌سنگ قرار دهد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.