سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
تامین مواد اولیه کافی گامی موثر در جهت کنترل نوسانات بازار
10 بهمن 1400 - 14:32
شناسه : 23876
مدیر انبارها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان مهم‌ترین اتفاق طی سال جاری در این بخش را توسعه ظرفیت انبارش ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه دانست و گفت: هرگاه مواد اولیه به میزان کافی در انبارها موجود باشد می‌توان نوسانات بازار را کنترل و وابستگی به عوامل بیرونی را کم‌تر کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امین ویسی‌نژاد مدیر انبارها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان، اظهار داشت: واحد سفارشات و انبارها از پنج قسمت مواد اولیه، محصول، محصولات فرعی، قطعات و کالا و قسمت سفارشات و کنترل موجودی تشکیل شده است.

وی افزود: انبارهای مواد اولیه وظیفه دریافت، برش، تحویل اسلب به خط تولید را برعهده دارند و انبارهای محصول دریافت اسلب از خط تولید، انبارش و در نهایت ارسال محصول به مشتری را انجام می‌دهند.

مدیر انبارها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان، گفت: طی سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برای انبارش تقریبی ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه، ۲ انبار جدید در محوطه فولادسازی و ضلع شمالی شرکت و ۳ دستگاه ریچ استاکر جهت دریافت و انبارش مواد اولیه ایجاد شد. همچنین در حوزه محصول مطابق سالیان گذشته سعی کردیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصول را به مشتری ارسال کنیم و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود نداشت.

ویسی‌نژاد بیان کرد: تاکنون ظرفیت انبارش ۱۴ هزار کالا در شرکت ایجاد شده و به بهترین شکل ممکن نگه‌داری می‌شوند. همچنین ظرفیت‌سازی انبارش کالاهایی که نیاز به نگه‌داری در انبار سرد دارد با ایجاد یک انبار سرد جدید در انبار مرکزی برطرف کردیم و انبار شیمیایی نیز توسعه و استاندادسازی شد.

وی ادامه داد: نیروهای کل مجموعه انبارها ۱۲۰ نفر هستند که بخشی از آن‌ها کار برش اسلب و بسته‌بندی را به شکل برون‌سپاری انجام می‌دهند که از این میان۷۰ نفر نیروی مستقیم شرکت و مابقی نیروی پیمانکار هستند.

مدیر انبارها و سفارشات شرکت فولاد اکسین خوزستان، اذعان داشت: یک مورد حائز اهمیت در بحث توسعه انبارها ایجاد یک انبار جدید جهت افزایش ظرفیت انبارش سر ورق‌ها به میزان ۱۰ هزار تن است که کارهای طراحی آن انجام شده و در حال برگزاری مناقصه هستیم.

ویسی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر موضوع کنار ورق‌ها که یکی از محصولات فرعی است با ایجاد ۲ انبار جهت انبارش کناره ورق‌ها ظرفیت انبارش ۱۵ هزار تن ایجاد شد. در همین راستا شاخص‌ترین اتفاق در این حوزه توسعه ظرفیت انبارش ۳۰۰ هزار تن مواد اولیه است؛ چراکه هرگاه مواد اولیه به میزان کافی داشته باشیم می‌توانیم نوسانات بازار را کنترل و وابستگی به عوامل بیرونی را کم‌تر کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.