سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
حاشیه سود مطلوب، عامل تقویت بازار فولاد چین
15 آذر 1399 - 5:56
شناسه : 2489
قیمت‌های صادراتی فولاد چین همچنان بالا است هر چند در عوض فعالان تجاری ترجیح می‌دهند بر روی بازار قوی داخلی فولاد تمرکز نمایند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از کیوان جعفری طهرانی، براساس برآوردهای Mysteel، قیمت صادراتی نورد گرم ۴٫۷۵ میلیمتر SS400 چین برای دوره ۲۱ تا ۲۷ نوامبر در ۵۶۹ دلار فوب بندر Tianjin در شمال چین رسیده است که رشد هفتگی ۱۸ دلاری داشته در حالی که قیمت‌های صادراتی میلگرد ۱۸ تا ۲۵ میلیمتر B500B نیز ۱۱ دلار به صورت هفتگی بالا رفته و به ۵۳۲ دلار در هر تن رسیده است.
با این حال، اخیراً برخی تعدیل ها درخصوص قیمت‌های داخلی فولاد به ویژه بر روی قیمت میلگرد به دلیل انتظار کاهش فعالیت های ساختمانی در فصل زمستان مشاهده شده است.
در همین حال، تقاضای فولاد این کشور برای بخش های خودرو و تولید همچنان قوی باقی مانده و از قیمت های داخلی نورد گرم HRC به شدت حمایت می‌کند.
حاشیه سود مطلوب فولاد، عامل اصلی تقاضای قوی فولاد شناخته می شودرزیرا منابع تجاری اظهار داشتند که حاشیه سود نورد گرم در شمال چین به بیش از از ۳۰۰ یوان (۴۵٫۷۰ دلار) در هر تن رسیده در حالی که حاشیه سود نورد سرد به بیش از ۴۰۰ یوان (۶۱٫۰۰ دلار) در هر تن رسیده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.