به گزارش اخبارفلزات، امین صفری معاون توسعه معادن و صنایع معدنی شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، در خصوص این پروژه مهم معدنی، اظهار داشت: در پروژه مس جانجا، قرارداد ابلاغ شده و تحویل زمین نیز صورت گرفته است و اولین مرحله شروع کار، بحث اکتشافات است که در دستور کار قرار دارد. برای شروع کار، باید بعد از انجام مراحل مقدماتی، عملیات اکتشاف انجام شده و طراحی کارخانه انجام و پس از آن، استخراج از معدن و همچنین احداث کارخانه آغاز شود.
وی با اشاره به برنده شدن کنسرسیوم متشکل از شرکتهای بزرگ معدنی و صنعتی در مزایده معدن جانجا، تصریح کرد: شرکت سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات رهبری این کنسرسیوم را بر عهده دارد که شامل شرکتهای سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی، چادرملو، گلگهر، گهرزمین و سرمایهگذاری غدیر است که باید گفت این مجموعهها یک ابرشرکت معدنی توانمند را تشکیل دادهاند.
معاون توسعه معادن و صنایع معدنی هلدینگ «ومعادن»، گفت: فلز مس در سالهای اخیر، با توجه به گسترش تولید خودروهای برقی در جهان دارای جذابیت بیشتری شده و همین موضوع کانون توجه را به سوی این ماده معدنی متمرکز کرده است. در خودروهای معمولی پنج تا ۶ کیلوگرم مس مصرف میشود؛ ولی این مصرف در خودروهای برقی، حدود ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم است.
صفری با اشاره به ذخیره معدن مس جانجا، بیان کرد: این معدن ذخیره بزرگی دارد، اما عیار آن کم است و این موضوع باعث شده سرمایه مورد نیاز به شدت افزایش پیدا کند، ولی با حضور شرکتهای بزرگ که میتوان گفت ابرشرکت معدنی را ایجاد کردهاند، میتواند منطقه را متحول کرده و محرومیتزدایی را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، به خوبی انجام دهد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مفاد ذکر شده در برنامه، استفاده حداکثری از پتانسیلهای منطقه، خصوصا نیروهای بومی است که میتواند در توسعه اجتماعی بسیار موثر واقع شود.
انتهای پیام/
ثبت دیدگاه