سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
تولید و صادرات آمریکا تحت تاثیر دلار
28 اردیبهشت 1401 - 14:14
شناسه : 27946
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تولیدات کارخانه‌های ایالات ‌متحده در ماه آوریل فراتر از حد انتظار اقتصاددانان و تحلیلگران، رشد پیدا کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تولید در کارخانه‌های ایالات ‌متحده در ماه آوریل با افزایش تقاضای قدرتمند برای وسایل نقلیه و سایر کالاها، بیش از حد انتظار افزایش یافت که این امر می‌تواند به فعالیت‌های تولیدی کمک کند.

طبق اعلام فدرال رزرو، تولید در ماه گذشته پس از افزایش مشابه در ماه مارس، ۰.۸ درصد رشد یافت. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که تولید کارخانه‌ها، ۰.۴ درصد رشد پیدا کند، اما تولید ۵.۸ درصد نسبت به ماه آویل سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

تولید که ۱۲ درصد از اقتصاد ایالات ‌متحده را به خود اختصاص داده است، به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و سیاست سختگیرانه کووید-۱۹ چین، با چالش‌های ناشی از تنگناهای زنجیره تامین مجدد مواجه است. نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک نشان داد که فعالیت کارخانه‌ها در ایالت طی ماه می برای سومین بار در سال جاری، افت پیدا کرد.

ارزش دلار که از زمان شروع افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه مارس، حداقل ۲.۷ درصد در برابر ارزهای شرکای اصلی تجاری ایالات ‌متحده افزایش یافته است، می‌تواند به تقاضا برای صادرات آسیب برساند و در نتیجه تولید را کاهش دهد.

تولید در کارخانه‌های خودروسازی طی ماه گذشته پس از شتاب ۸.۳ درصدی در ماه مارس، ۳.۹ درصد افزایش یافت. بیشتر صنایع کالاهای بادوام افزایش داشته‌اند و فقط محصولات معدنی غیر فلزی، تجهیزات الکتریکی، لوازم و قطعات، مبلمان و محصولات مرتبط، با زیان ثبت شده‌اند. افزایش تولیدات تولیدی طی ماه آوریل همراه با افزایش ۱.۶ درصدی در معادن برای افزایش ۱.۱ درصدی تولید صنعتی و به دنبال رشد ۰.۹ درصدی طی ماه مارس بود.

شایان ذکر است که تولید در معادن به دلیل افزایش قیمت نفت ‌خام که قیمت بنزین را به بالاترین حد خود رسانده است، افزایش یافت و تولید آب و برق نیز پس از افت ۰.۳ درصدی در ماه مارس، ۲.۴ درصد رشد پیدا کرد. استفاده از ظرفیت کلی برای بخش تولید در ماه گذشته از ۷۸.۲ درصد در ماه مارس به ۷۹ درصد افزایش یافت که ۰.۵ واحد درصد کم‌تر از میانگین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۲۱ است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.