سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
بحران در ذخایر نفتی آمریکا
15 تیر 1401 - 18:47
شناسه : 29980
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، طی ماه گذشته آمریکا با هدف پایین آوردن قیمت سوخت پنج میلیون بشکه از ذخایر نفت راهبردی خود را به اروپا و آسیا صادر کرده است.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، طی ماه گذشته آمریکا پنج میلیون بشکه از ذخایر نفت استراتژیک خود را با هدف پایین آوردن قیمت سوخت به اروپا و آسیا صادر کرده است. البته این صادرات احتمالا تاثیر تلاش‌های جو بایدن رییس‌جمهور این کشور، برای پایین آوردن قیمت سوخت در بازار داخل این کشور را کم‌رنگ‌ می‌کند.

بایدن روز شنبه دوباره از شرکت‌های عرضه‌کننده بنزین خواست تا قیمت‌ها را کاهش دهند. این مسئله با انتقاد جف بزوس بنیان‌گذار شرکت آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد آمریکا، مواجه شد. لذا مقرر شد روزانه یک میلیون بشکه دیگر تا ماه اکتبر از ذخایر نفت استرتژیک آمریکا برداشت شود. هم‌اکنون نیز این ذخایر به کمترین میزان در حدود ۴۰ سال گذشته رسیده است.

لازم به ذکر است که در آمریکا قیمت هر گالن بنزین که معادل ۳.۷ لیتر است، به بیش از پنج دلار افزایش یافته و بر اساس گفته‌های مقام‌داران آمریکایی‌ اگر از ذخایر نفت استراتژیک برداشت نمی‌کردند، قیمت‌ها بیشتر از این میزان بود. در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، پیش‌بینی می‌شود حجم ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در ماه اکتبر به ۳۵۰ میلیون بشکه کاهش یابد که کمترین میزان در حدود نیم قرن گذشته در آمریکا خواهد بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.