چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور پذیرای رئیس کمیته منابع انسانی و توسعه پایدار کشورهای عضو اکو
21 دی 1401 - 10:21
شناسه : 32619
آقای Dr.Husnu Tkin رئیس کمیته منابع انسانی و توسعه پایدار کشورهای عضو اکو با جمعی از معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور دیدار کرد. در این دیدار که به همت اداره بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برگزار شد، دو طرف به بررسی توانمند‌های ایران در حوزه مخاطرات علوم‌زمین و همچنین زمینه‌های توسعه مناسبات علوم‌زمین در بخش‌های مختلف پرداختند.
ارسال توسط : منبع : سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، رضا شهبازی، رئیس کمیته منابع انسانی و توسعه پایدار کشورهای عضو اکو گفت: موضوع توسعه پایدار اولویت اول این کمیته و سپس کاهش بلایا، آموزش و انجام پروژه‌ها و فعالیت‌های گوناگون در این زمینه اولویتهای بعدی آن هستند.

در ادامه مدیرکل دفتر مخاطرات، زیست‌محیطی و مهندسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به کلیاتی درباره موضوعات زمین‌شناسی مهندسی، مشکلات مربوط به ذخایر آب، شرایط نامناسب آب‌و‌هوایی و جغرافیایی ایران و سپس به وضعیت لرزه‌خیزی کشورهای عضو اکو نظیر ایران، ترکیه، پاکستان و افغانستان پرداخت.
دکتر رضا شهبازی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت تولید اطلاعات در خصوص مخاطرات منطقه اکو گفت: در حال حاضر با مسائلی چون آثار ناشی از تغییرات شدید آب‌و‌هوایی در منطقه اکو همچون سیل، خشک‌سالی و کمبودآب مواجه هستیم.
وی با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های جدید در خصوص منابع آب بین کشورهای حاضر در منطقه اکو، توسعه همکاری برای حل مسائل ژئوپلیتیکی حاصل از این مخاطرات در این منطقه، مشکل بدی آب‌و‌هوا و تغییرات شدید اقلیمی خاطرنشان کرد: همچنین موضوعاتی از جمله مخاطرات لرزه‌‌ای، بحث مناطق ساحلی و خطرات ایجاد شده، آسیب‌های وارد شده به بخش کشاورزی، مدیریت کاربری اراضی، زمین‌لغزش، مسئله ریزگردها، زلزله، آتشفشان مانند دماوند، سونامی، طوفان و آلودگی هوا همگی طی سال‌های گذشته در زمره موضوعات موردتوجه سازمان زمین‌شناسی ایران بوده که بر همین اساس به تهیه نقشه‌های مخاطرات متعددی در ایران از جمله زمین‌لغزش، سیل، فرونشست، کارست، ریزگرد، ارستیک و فرسایش پرداخته است.
شهبازی تاکید کرد: در حال حاضر اکتشاف آب‌های سطحی، موضوع چشمه‌های زیرزمینی و انرژی ژئوترمال از جمله فعالیت‌های آتی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران است.

شایان ذکر است؛ در این نشست همچنین دکتر جعفر عمرانی معاون زمین‌شناسی، دکتر رضا شهبازی مدیرکل دفتر مخاطرات، زیست‌محیطی و مهندسی، مهندس امید اردبیلی مدیر پایگاه داده‌های علوم‌زمین کشور، مهندس علیرضا داداش‌زاده معاون مدیرکل حوزه ریاست، دکتر پریسا پیروز‌فر کارشناس زمین‌شناسی و خانم‌ها هانیه بخشایی مدیر و مرضیه عرفاتی کارشناس اداره بین‌الملل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز حضور داشتند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.