سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت ×
ذوب‌آهن اصفهان نمادی از جنس پایداری و انرژی بدون یارانه
20 بهمن 1399 - 12:59
شناسه : 6677
در نشست خبری مدیران عامل صدرتامین و ذوب‌آهن اصفهان عنوان شد: هم‌زمان با ایام دهه مبارک فجر نشست خبری غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین و منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اصحاب رسانه استان، یکشنبه نوزدهم بهمن ماه در سالن جلسات دفتر مدیرعامل این شرکت برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در ابتدای این نشست غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین طی سخنانی ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار داشت: آنچه در صدر تامین حاصل شده است، ثمره عملکرد و تلاش و کوشش ۲۰ هزار نفر کارگر،کارمند، مدیر و هییت‌مدیره در شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ است. صدر تامین در واقع هلدینگ معدنی و صنایع معدنی شستا است و صد در صد سهام شرکت به تامین اجتماعی تعلق دارد. این مجموعه با دارا بودن ۲۴ شرکت به صورت تخصصی در زمینه معدن فعالیت می‌کند.

وی افزود: تولید مجموعه شرکت‌های صدرتامین به جزو شرکت ذوب‌آهن اصفهان، حدود یک و نیم میلیون تن بوده که رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین تصریح کرد: ذوب‌آهن اصفهان نیز در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۲ میلیون و ۴۸ هزار تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به همین مدت در سال گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد و انشاالله در سال آینده با راه‌اندازی کوره بلند شماره یک، جهشی در وضعیت تولید رقم خواهد خورد.

سلیمانی اشاره کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری فروش هلدینگ به غیر از ذوب‌آهن به ۵ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ که ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بود، رشد ۹۰ درصدی را در مجموعه تجربه کرده‌ایم. همچنین فروش ذوب‌آهن نیز از ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۵ هزار ۱۸۵ میلیارد تومان رسید که این رشد حدود ۷۶ درصدی را در فروش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: سود مجموعه غیر از ذوب‌آهن اصفهان، به یک هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته با ۷۴۱ میلیارد تومان، رشد ۱۳۲ درصدی داشته‌ایم. این شاخص‌ها نشان می‌دهد که با وجود چالش‌های مختلف تولید، فروش و سود را در مجموعه شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ صدرتامین شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت: یکی دیگر از دستاوردهای هلدینگ صدرتامین، اکتشاف معدن طلا در استان سیستان و بلوچستان بود که با ذخیره خوب و بعد از ۵ سال در یک استان مرزی گواهی کشف آن اخذ شد و کارخانه فراوری آن نیز در دست اقدام است. از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ، می‌توان به شرکت زغال طبس اشاره کرد که همزمان با روز چهارشنبه در بازار بورس عرضه شد. همچنین باید تاکید داشت که محصول زغال این شرکت، ضمن تامین خوراک باتری‌های کک‌سازی ذوب‌آهن اصفهان، به محصولات دارای ارزش‌افزوده بالا تبدیل می‌شود.

غلامرضا سلیمانی ادامه داد: ذوب‌آهن اصفهان طلایه‌دار صنعت ایران است و به روح پاک همه شهدای این صنعت و بنیانگذاران این کارخانه که هم اکنون در بین ما نیستند، درود می‌فرستیم.

وی افزود: با همت تلاشگران این کارخانه، محصولات ساختمانی و صنعتی همچون ریل کشور تامین می‌شود. همچنین در کنار این موضوع، مدیران و مهندسان این شرکت در ساخت سایر صنایع فولادی نقشی ماندگار داشته و دارند.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت: ذوب‌آهن اصفهان متولی اکتشافات معدنی در ایران بوده است اما به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست، معادن از کارخانه جدا شدند و هم‌اکنون زنجیره تولید با مشکل مواجه شده است. ذوب‌آهن اصفهان به عنوان یک برند جهانی با شرایط مشابه سایر شرکت‌های دنیا در حال فعالیت است و از هیچ‌گونه یارانه‌ای استفاده نمی‌کند.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین عنوان کرد: ذوب‌آهن اصفهان در سال جاری تنها تولیدکننده فولاد بود که بدون یارانه انرژی موفقیت‌های مهمی حاصل کرد و این شرکت هم‌اکنون نیز تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا به شمار می‌رود.   

صنعت فولاد کشور برگرفته از تجربه، اندیشه و تخصص ذوب‌آهنی‌ها است

منصور یزدی‌زاده نیز در این نشست اظهار کرد: ذوب‌آهن اصفهان در بخش ارائه خدمات فنی مهندسی به کشور، اشتغالزایی، مسئولیت‌های اجتماعی و … افتخاری برای کشور محسوب می‌شود. بع واقع می‌توان گفت صنعت فولاد کشور برگرفته از تجربه، اندیشه و تخصص ذوب‌آهنی‌ها است.

وی افزود: بیش از ۵۰ سال از عمر ذوب‌آهن اصفهان می‌گذرد و تولید فولاد امروز در کشور از ۳۰ میلیون تن عبور کرده است. این صنعت مادر با ناملایماتی در طول عمرش مواجه بوده که به برخی اشاره می‌کنم . طرح سبا به ذوب‌آهن تعلق داشت و زمانی که این کارخانه دولتی بود و سهام آن را واگذار نکرده بودند این طرح از کارخانه جدا شد. فولاد خراسان را نیز ذوب‌آهن اصفهان ساخت اما بعد نیز جدا شدند. اگر این ۲ طرح بزرگ را از ذوب‌آهن جدا نکرده بودند امروزه تولید شرکت بیش از ۵ میلیون تن بود. متاسفانه معادن هم از ذوب‌آهن جدا کردند و به عنوان آخرین شرکت در بورس عرضه شد.

مدیرعامل ذوب‌آهن تصریح کرد: با وجود این چالش‌ها، امروز ذوب‌آهن اصفهان در مسیر خوبی قرار گرفته است. مجموعه افتخاراتی که امروز در شرکت شاهد هستیم، مرهون تلاش و کوشش تک تک پرسنل در بخش‌های مختلف، حمایت‌های هییت‌مدیره و هلدینگ صدر تامین بوده است.

منصور بیان کرد : کوره بلند شماره یک بعد از پنج سال توقف با تلاش کارکنان مجدد در مدار تولید قرار گرفت و امیدواریم انشاا… شاهد بهبود تامین مواد اولیه برای تولیدش باشیم. پروژه PCI نیز به عنوان یک مکمل در کنار کوره بلند ها قرار گرفت تا پودر زغال در فرایند تولید جایگزین کک متالورژی شود.

یزدی‌زاده گفت: ذوب‌آهن اصفهان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا به شمار می‌رود و به لطف خداوند و تلاش کارکنان موفق شد ضمن دریافت گواهینامه این محصول استراتژیک، قرارداد صادرات آن را به کشور افغانستان منعقد کند.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن اصفهان توانایی صادرات کل محصولات خود را دارد و اگر مسئولین کمتر می‌توانند به این صنعت کمک کنند، انتظار این است که حداقل بگذارند تولید و صادرات خودش را داشته باشد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان تاکید کرد: ذوب‌آهن اصفهان در زمینه بومی‌سازی نیز دستاوردهای خوبی حاصل کرده است که از آن جمله می‌توان به ساخت درب‌های فلکسیبل باتری سه کک‌سازی به تعداد ۱۴۸ عدد و ساخت دریچه‌های کشویی پاتیل‌های فولادبر که پیش از این در اختیار شرکت‌های اروپایی قرار داشت، اشاره نمود.

یزدی‌زاده افزود: ذوب‌آهن چندین سال با زیان انباشته مواجه بود که خوشبختانه در پایان شش ماهه اول سال جاری از زیان انباشته خارج شد و در پایان ۹ ماه نیز به سودآوری کامل رسید.

به گزارش اخبارفلزات، در ابتدای این نشست غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدرتامین طی سخنانی ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: آنچه در صدر تامین حاصل شده است، ثمره عملکرد و تلاش و کوشش ۲۰ هزار نفر کارگر،کارمند، مدیر و هییت مدیره در شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ است. صدر تامین در واقع هلدینگ معدنی و صنایع معدنی شستا است و صد در صد سهام شرکت به تامین اجتماعی تعلق دارد. این مجموعه با دارا بودن ۲۴ شرکت به صورت تخصصی در زمینه معدن فعالیت می‌کند.

وی افزود: تولید مجموعه شرکت‌های صدرتامین به جزو ذوب‌آهن اصفهان حدود یک و نیم میلیون تن بوده که رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین تصریح کرد: ذوب‌آهن اصفهان نیز در ۱۰ ماهه سال جاری حدود ۲ میلیون و ۴۸ هزار تن فولاد خام تولید کرده است که نسبت به همین مدت در سال گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد و انشاالله در سال آینده با راه‌اندازی کوره بلند شماره یک، جهش تولید چشمگیری را شاهد هستیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری فروش هلدینگ به غیر از ذوب‌آهن، ۵ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان بوده است  که نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ که ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان بوده است رشد ۹۰ درصدی را در مجموعه تجربه کرده‌ایم و فروش ذوب‌آهن نیز از ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۵ هزار ۱۸۵ میلیارد تومان رسیده است و این رشد حدود ۷۶ درصدی را در فروش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: سود مجموعه غیر از ذوب‌آهن اصفهان به یک هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته که ۷۴۱ میلیارد تومان بوده است رشد ۱۳۲ درصدی را داشتیم. این شاخص‌ها نشان می‌دهد که با وجود چالش‌های مختلف تولید،فروش و سود را در مجموعه شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ صدرتامین شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت: یکی دیگر از دستاوردهای هلدینگ صدرتامین اکتشاف معدن طلا در استان سیستان و بلوچستان بود که با ذخیره خوب و بعد از ۵ سال در یک استان مرزی گواهی کشف آن اخذ شد و کارخانه فراوری آن نیز در دست اقدام قرار دارد. از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ، شرکت زغال طبس است که روز چهارشنبه به بورس عرضه شد و محصول زغال این شرکت خوراک باتری‌های کک‌سازی ذوب‌آهن اصفهان را تامین می‌کند و به محصولات دارای ارزش افزوده بالا تبدیل می‌شود.

غلامرضا سلیمانی ادامه داد: ذوب‌آهن اصفهان طلایه‌دار صنعت ایران است و به روح پاک همه شهدای این صنعت و بنیانگذاران این کارخانه که هم اکنون در بین ما نیستند درود می‌فرستیم.

وی افزود: با همت تلاشگران این کارخانه، محصولات ساختمانی و صنعتی همچون ریل کشور تامین می‌شود و در کنار این موضوع مدیران و مهندسان این شرکت در ساخت سایر صنایع فولادی نقشی ماندگار داشته و دارند.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین گفت: ذوب‌آهن اصفهان متولی اکتشافات معدنی در ایران بوده است اما به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست، معادن از کارخانه جدا شدند و هم اکنون زنجیره تولید با مشکل مواجه شده است. ذوب‌آهن اصفهان به عنوان یک برند جهانی با شرایط مشابه سایر شرکت‌های دنیا در حال فعالیت است و از هیچ گونه یارانه‌ای استفاده نمی‌کند.

 مدیرعامل هلدینگ صدرتامین عنوان کرد: ذوب‌آهن اصفهان در سال جاری تنها تولیدکننده فولاد بود که بدون یارانه انرژی موفقیت‌های مهمی حاصل کرد و این شرکت هم اکنون نیز تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا به شمار می‌رود.   

صنعت فولاد کشور برگرفته از تجربه،اندیشه و تخصص ذوب‌آهنی‌ها است

منصور یزدی‌زاده نیز در این نشست اظهار کرد: ذوب‌آهن اصفهان در بخش ارائه خدمات فنی مهندسی به کشور، اشتغالزایی، مسئولیت‌های اجتماعی و … افتخاری برای کشور محسوب می‌شود. و می‌توان گفت صنعت فولاد کشور برگرفته از تجربه، اندیشه و تخصص ذوب‌آهنی‌ها است.

وی افزود: بیش از ۵۰ سال از عمر ذوب‌آهن اصفهان می‌گذرد و تولید فولاد امروز در کشور از ۳۰ میلیون تن عبور کرده است. این صنعت مادر با ناملایماتی در طول عمرش مواجه بوده که به برخی اشاره می‌کنم . طرح سبا به ذوب‌آهن تعلق داشت و زمانی که این کارخانه دولتی بود و سهام آن را واگذار نکرده بودند این طرح از کارخانه جدا شد. فولاد خراسان را نیز ذوب‌آهن اصفهان ساخت اما بعد نیز جدا شدند. اگر این ۲ طرح بزرگ را از ذوب‌آهن جدا نکرده بودند امروزه تولید شرکت بیش از ۵ میلیون تن بود. متاسفانه معادن هم از ذوب‌آهن جدا کردند و به عنوان آخرین شرکت در بورس عرضه شد.

مدیرعامل ذوب‌آهن تصریح کرد: با وجود این چالش‌ها، امروز ذوب‌آهن اصفهان در مسیر خوبی قرار گرفته است. مجموعه افتخاراتی که امروز در شرکت شاهد هستیم مرهون تلاش و کوشش تک تک پرسنل در بخش‌های مختلف، حمایت‌های هیات مدیره و هلدینگ صدر تامین بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد : کوره بلند شماره یک بعد از پنج سال توقف با تلاش کارکنان مجدد در مدار تولید قرار گرفت و امیدواریم انشاا… شاهد بهبود تامین مواد اولیه برای تولیدش باشیم. پروژه PCI نیز به عنوان یک مکمل در کنار کوره بلند ها قرار گرفت تا پودر زغال در فرایند تولید جایگزین کک متالورژی شود.

منصور یزدی زاده گفت: ذوب‌آهن اصفهان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا به شمار می‌رود و به لطف خداوند و تلاش کارکنان موفق شد گواهینامه این محصول استراتژیک را نیز دریافت کند و قرارداد صادرات آن نیز به کشور افغانستان منعقد شد.

وی ادامه داد: ذوب‌آهن اصفهان توانایی صادرات کل محصولات خود را  دارد و اگر مسئولان کمتر می‌توانند به این صنعت کمک کنند انتظار است حداقل بگذارند که تولید و صادرات خودش را داشته باشد.

یزدی زاده گفت : ذوب‌آهن اصفهان در زمینه بومی‌سازی نیز دستاوردهای خوبی حاصل کرده است که از آن جمله می توان به ساخت درب های فلکسیبل باتری سه کک‌سازی به تعداد ۱۴۸ عدد و ساخت دریچه های کشویی پاتیل های فولاد بر که قبلاً در اختیار شرکت های اروپایی قرار داشت اشاره نمود .

مدیرعامل شرکت افزود : ذوب‌آهن چندین سال با زیان انباشته مواجه بود که خوشبختانه در پایان شش ماهه اول سال جاری  از زیان انباشته خارج شد و در پایان ۹ ماه نیز به سودآوری رسید.

منصور یزدی‌زاده گفت : ذوب‌آهن اصفهان تنها شرکت مصرف‌کننده سنگ‌آهن دانه‌بندی است و انشاالله مشکل تامین پایدار آن نیز برطرف می‌شود. در زمینه تامین زغال، تملک معادن البرز مرکزی دستاورد بزرگی بود که از حمایت‌های هلدینگ در این زمینه تشکر می‌کنم.
شایان ذکر است در ابتدای این نشست علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان نیز در گزارش مبسوطی به دستاوردهای این شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی و اهمیت اطلاع رسانی دستاوردهای شرکت پرداخت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.