پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳ Thursday, 24 October , 2024 ساعت ×
وجود ۸٫۵ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان آذربایجان شرقی
02 اسفند 1399 - 13:43
شناسه : 7507
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از وجود بیش از ۸.۵ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ اشتغال مستقیم در صنایع معدنی استان ایجاد شده است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حبیب امین‌زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از وجود بیش از ۸٫۵ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: این حجم از ذخایر، بیش‌ترین ذخایر کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ معدن مس، ۸ معدن طلا، ۸ معدن آهن، ۳ معدن نفلین سینیت در استان، ازجمله مهم‌ترین معادن استان هستند، افزود: مزیت استان آذربایجان شرقی این است که از ۵۷ ماده معدنی شناخته شده در ایران، ضمن کشف ۳۱ ماده در این استان، از ظرفیت عظیم معدنی در آذربایجان شرقی خبر می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ذخایر نفلین سینیت سراب و مس ورزقان و اهر را مهم‌ترین ذخایر استان برشمرد و گفت: در این زمینه مناقصه بین‌المللی مس، آغاز احداث فازهای ذوب و پالایش مس و تکمیل فاز سوم تغلیظ در دست پیگیری است.

امین‌زاده با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری مس در آذربایجان شرقی در حال اجرایی شدن است، اضافه کرد: قرارداد نفلین سینیت ابلاغ شد و به دلیل تفاوت نرخ ارز در زمان تفاهم‌نامه تا قرارداد، در حال مذاکره هستیم تا ضمن تبدیل آن به نرخ ارز روز، ابلاغ قرارداد انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ واحد معدنی نباید به دلیل محیط‌زیست تعطیل شود و هیچ واحد معدنی نباید به محیط‌زیست آسیب بزند، ابراز داشت: تلاش ما این است که در توسعه معادن، حتما ملاحظات زیست‌محیطی لحاظ شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷۳۵ معدن شناخته شده در استان داریم که ۴۰۰ معدن فعال است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم زنجیره ارزش معدن را در استان و در برخی معادن پرظرفیت، تکمیل کنیم و شعار معدن به جای نفت را عملی نماییم.

وی در پایان با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۰۰ اشتغال مستقیم در صنایع معدنی استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: باید علاوه بر فعال‌سازی ظرفیت تولید، اشتغال و ایجاد ارزش‌افزوده معادن، از خام‌فروشی در این حوزه جلوگیری به عمل آوریم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.